Jak vypadá kečup? Lidé po celém světě kreslí Heinz

26. 1. 2021 | Petr Michl
Experiment na 5 kontinentech odhalil, jak moc ikonickou značkou Heinz je. Pro mnoho lidí je jednoduše synonymem pro kečup.



Být lídrem trhu se vyplatí. Vaším reklamním trikem pak může být klidně jen dávat najevo, že vás každý zná a vaši konkurenti jsou irelevantní. Přesně to udělala i značka kečupu Heinz ve své poslední kampani.

Společnost Kraft Heinz Canada přišla ve spolupráci s agenturou Rethink s jednoduchý experimentem. Skupině lidí nijak neznající, kdo je zadavatel výzkumu, dali nakreslit kečup. A k jejich potěšení lidé kreslili kečup, který připomínal svou lahví, tvarem etikety, dalšími brandovými atributy nebo dokonce názvem Heinz. Podívejte se na ukázky z experimentu konaného na 5 kontinentech ve videu níže.

Daniel Gotlib zastávající pozici associate director of brand building and innovation v Kraft Heinz Canada k tomu říká:

„Spotřebitelé milují nezaměnitelnou chuť Heinz a lidé po celém světě berou kečup Heinz jako původní a jedinou volbu. Chtěli jsme odkrýt tuto instinktivní a intuitivní asociaci, kterou mají mezi kečupem a (značkou) Heinz. Když jsme anonymně požádali spotřebitele, aby jednoduše nakreslili kečup, dozvěděli jsme se, že lidem při myšlence na kečup vyvstane v hlavě Heinz — se vším od naší sytě rudé barvy, rozpoznatelného jména až po tvar etikety a samozřejmě také naší ikonickou skleněnou láhev.“


Skutečně napříč mnoha státy a kontinenty se přesně to dělo.


Co dodat, přejme zažít podobný pocit každému brand manažerovi. Agentura Rethink tímto počinem připomenula, že se je s čím chlubit. Navíc to pak podtrhla billboardy, které tak činí.

 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: