John Lewis opět dojímá kouzelným vánočním příběhem. Dělá radost i muži na Měsíci

10. 11. 2015 | Petr Michl
K Vánocům patří stromeček s ozdobami, dárky, cukroví a od listopadu také skvělá reklama od britského obchodního řetězce John Lewis, která vás na to všechno již dopředu navnadí.



K Vánocům patří stromeček s ozdobami, dárky, cukroví a od listopadu také skvělá reklama od britského obchodního řetězce John Lewis, která vás na to všechno již dopředu navnadí. Tentokrát je příběh bez tučňáků, ale nepostrádá pohádkové motivy. Malá holčička objeví skrze astronomický dalekohled na měsíci starého muže. K Vánocům mu pak dokáže po několika marných pokusech doručit s pomocí balónu dalekohled. Muž tak uvidí Zemi konečně více z blízka a dokáže si dokonce se svou malou kamarádkou pohlédnout doslova z očí do očí. 

John Lewis si na sebe ušil bič. Každý rok se od něj od uvedení spotu Long Wait před 4 lety očekává reklama světové kvality, která bude dojímat miliony a zároveň obchodně fungovat. Loni se to značce povedlo snad nejvíce s příběhem o malém chlapci a tučňákovi Montym. Důkazem toho budiž třeba to, že Monty se posléze prodával jako plyšová hračka a byl záhy beznadějně vyprodán. Něco podobného šlo napodobit jen těžko. Spot #ManOntheMoon, který opět vznikl v dílně agentury Adam&Eve DDB, má ovšem i tak své vlastní specifické kouzlo. Pokud navíc nebudete myslet na to, jak balónky dopravily dárek na měsíc, a kde se tam ten starší pán vlastně vzal, pomáhá nová reklama mimo šíření vánoční atmosféry i připomínat, abychom nezapomínali na ty nejstarší členy našich rodin, které samota o Vánocích trápí o to tíživěji.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: