Katastrofální spuštění Trumpovy sociální sítě Truth Social vyvolává v lidech pochybnosti

4. 3. 2022 | Beáta Vaňková
Údajný klenot Trumpových post prezidentských podnikatelských ambicí se příliš neleskne. Trumpovi společníci slibovali, že Truth Social způsobí revoluci v sociálních médiích a zničí všechny sociální sítě, kde je Trump zakázán. Ve skutečnosti se je na ní těžké vůbec přihlásit a nervy na to dosud opakovaně mělo jen několik stovek tisíc uživatelů.

Bývalý prezident USA Donald Trump čelí kritice za zpackané spuštění dlouho slibované sociální sítě Truth Social. V prvních dnech svého velkolepého spuštění byla kvůli technickým závadám, 13hodinovému výpadku a čekací listině pro 300 tisíc lidí nedostupná.

Dokonce i Trumpovi příznivci si z počátečních potíží dělali legraci. Jenna Ellisová, bývalá členka Trumpova právního týmu, zveřejnila na Instagramu fotografii, na níž Trump s prstem nad notebookem pouští na Truth Social jednoho uživatele po druhém.

Sociální síť byla několik měsíců oslavována jako korunovační klenot Trumpových post prezidentských podnikatelských ambicí. Jeho společníci slibovali, že způsobí revoluci v sociálních médiích a zničí všechny sociální sítě, kde je Trump zakázán.

První náhledy na Truth Social však ukazují, že sociální síť je téměř totožná s tím, co už léta nabízí Twitter a další platformy. Na první pohled je jediný rozdíl oproti Twitteru je, že tweety se nazývají „truths” a retweety „retruths”. Počáteční potíže při spuštění webu také podnítily pochybnosti, zda Trumpova společnost bude schopna zvládnout náročnější dlouhodobé úkoly, jako jsou hlídání nebezpečného obsahu a ochrana před kybernetickými útoky.

„Základní věc, kterou potřebovali zvládnout — tedy někoho vůbec pustit na platformu, zvládnout nedokázali. Neexistuje lepší známka uspěchané implementace než skutečnost, že nemůžete nikoho přijmout. Proč by tedy měl někdo věřit, že tito lidé budou dbát na bezpečnost informací," řekl pro The Washington Post Bill Fitzgerald, výzkumník v oblasti ochrany soukromí.

Logo sociální sítě Truth Social, tedy velké T s tečkou, je navíc téměř totožné s logem společnosti Trailar, britského prodejce solárních panelů pro nákladní automobily (na obrázku níže). Vedoucí pracovník společnosti Trailar sdělil deníku The Washington Post, že hledá právní poradenství, aby podnikl kroky k ochraně jeho značky.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: