Kolik lidí je v prodejně? S počítáním může obchodům pomoci česká umělá inteligence

18. 11. 2020 | Petr Michl
Ode dneška 18. listopadu musí obchody zajistit, aby každý zákazník měl v prodejně 15 metrů čtverečních prostoru. S určením toho, kolik lidí se již pohybuje v obchodě, může pomoci kamerová technologie českého startupu Vividi.

Český startup přichází s inovativním řešením využívajícím umělou inteligenci, které pomáhá obnovení provozu obchodů během uvolňování vládních nařízení. Zařízení zajišťuje regulaci zákazníků v uzavřených prostorách i s několika vchody. V reálném čase zjišťuje počet lidí v prostoru a automaticky zobrazuje nově příchozím aktuální vytíženost. Současně dává doporučení, zda může zákazník bez obav vstoupit do prostoru nebo počkat až se prodejna uvolní.

To je více než aktuální v současné situaci, kdy jsou od 18. listopadu zatím otevřené obchody (tedy primárně prodejci potravin a spíše malometrážní lékárny) nucené zaručit, že každý zákazník bude mít v prodejně 15 metrů čtverečních prostoru.

Brzy se to ale podobná opatření mohou týkat i dalších obchodů. Ministr Blatný představil plán uvolňování vládních opatření protiepidemický systém PES. Ten podle míry rizika COVID-19 řadí jednotlivé kraje České republiky do jednoho z pěti stupňů, podle něhož platí omezení. Aktuálně je Česká republika na stupni číslo 5, tedy nejhorším. Podle odborných předpokladů by se ale už v pondělí 23. mohla překlopit do rizikového stupně 4. To bude znamenat začátek rozvolňování opatření a pomůže znovu nastartovat ekonomiku.

Prodejci budou potřebovat nastavit měření maximální obsazenosti prostor. Obvyklá metráž prodejních prostorů u prodejců Albert nebo Penny je okolo 1000 metrů čtverečních, což umožňuje současný nákup 80 lidí. U hypermarketů (primárně Tesco) může být ale jejich prodejní plocha a tím i počet nakupujících i více než čtyřnásobný. Prodejci, kteří mají být zodpovědní i za dodržování rozestupů 2 metry i u front před jejich obchody, budou mít s naplněním tohoto opatření v praxi potíže. Uvažovaným způsobem je zavedení systému 1 košík = 1 zákazník. Je ale zřejmé, že s tímto systémem budou vznikat prostoje, kdy nebude naplněnost obchodu maximální. S větším množstvím vchodů do obchodu bude situace komplikovanější a pravděpodobně bude vyžadovat nasazení více pracovní síly.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Podpora prodeje Startup
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.