LinkedIn má již 657 milionů uživatelů. Dosahuje rekordního engagementu

3. 2. 2020 | Petr Michl
Možná trochu „facebookovatí“, ale prospívá to jeho obratu i engagementu uživatelů. LinkedIn je prostě stále na vzestupu.

Sociální síť pro profesionály pokračuje ve svém růstu. Vyplývá to z dat obsažených ve zprávě k hospodářským výsledkům vlastníka LinkedIn, společnosti Microsoft, za poslední kvartál minulého roku.

Obrat LinkedInu se v meziročním srovnání zvedl o 24 % na téměř 2,4 miliardy dolarů. O plnou čtvrtinu pak narostl počet návštěv. Lidé, kteří na LinkedIn chodí ho už skutečně berou jako živou sociální síť, kde najdou zajímavý obsah a interakci s dalšími uživateli. Dle Microsoftu můžeme dokonce mluvit o rekordním engagementu.


Zdroj: Microsoft

Vývoj kvartálního růstu do Q3 2019 pak nabídne následující graf (kliknutím na obrázek ho zvětšíte).


Obrat LinkedInu (v milionech dolarů) po kvartálech od Q1 2019 po Q3 2019.. Zdroj: DazeInfo.com

Microsoft uvádí:

„LinkedIn pokračuje ve vytváření ekonomických příležitostí pro každého člena globální pracovní síly — každých sedm vteřin je někdo skrze LinkedIn najmut. Tento kvartál jsme byli opět svědky rekordního engagementu. Marketéři využívají pokročilé nástroje a LinkedIn Stránky k propojení s 675 miliony uživatelů, a Marketing Solutions tak zůstávají naším nejrychleji rostoucím byznysem.“

LinkedIn těží výrazně nejen z reklam, které lidé potkávají na místě, kam jdou konzumovat obsah, jako tomu je na Facebooku, Instagramu a u dalších sociálních sítí. Velkou součást jeho zisků tvoří prémiové účty, které mají lepší analytiku a možnosti pro využívání LinkedInu pro nábor. I první jmenovaná — typicky „sociálně-mediální“ varianta monetizace je ovšem růstová. Někteří lidé si dokonce stěžují, že LinkedIn ztrácí své „strictly business“ kouzlo a tzv. „facebookovatí“. Mnoho uživatelů řeší spíše své osobní pocity a dojmy, ne podnikání. Jejich příspěvky mohou mít přesto (nebo možná právě proto) nadprůměrný engagement.  To má vliv zase na dosah příspěvku Stránek (Pages), který údajně v posledních měsících výrazně klesá.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články: