LinkedIn navýšil počet uživatelů na 722 milionů. Úroveň engagementu se zvýšila téměř o třetinu

4. 11. 2020 | Petr Michl
LinkedIn navýšil za třetí kvartál počet uživatelů z 675 milionů na 722 milionů a míra engagementu na této platformě se zvýšila o výrazných 31 %. Lidé více hledají práci a možná jim chybí debaty v kancelářích.

Kvartální výsledky společnosti Microsoft s sebou přinášejí i částečný náhled do výkonu sociální ístě profesionálů LinkedIn a i v třetím čtvrtletí tohoto roku hlásí více než zajímavé výsledky.

Míra engagementu byla opět rekordní, když mezikvartálně vyrostla o celých 31 %. Proč se tak stalo, nebylo zdůvodněno. Tipujeme, že příčinou může být vyšší množstvím lidí hledajících práci, kterou ztratili kvůli pandemii Covid-19. A třeba může uživatelům chybět profesní kontakt v kancelářích, a tak ho kompenzují virtuálně.

Vlastníka LinkedInu nicméně bude těšit ze všeho nejvíc nárůst zisků. Obrat přitom vyrostl meziročně o 16 %. Microsoft k tomu dodává:

„Poptávka inzerentů na LinkedIn se navrátila takřka do úrovně před Covidem, Marketéři využívající naše nástroje k propojení s profesionály připravenými na byznys ji  meziročně  navýšily o 40 %. Organizace přitom pokračují ve využívání kombinace (nástrojů) LinkedIn Sales Navigator a Dynamics 365 k zajištění toho, aby měli obchodníci k dispozici kontext potřebný k tomu, aby mohli prodávat i na dálku.“

LinkedIn také zaznamenal významný nárůst uživatelské báze: z 675 milionů na 722 milionů. Je přitom důležité dodat, že LinkedIn neuvádí své denní nebo měsíční aktivní uživatele. Přes čím dál vyšší míru engagemantu je přitom zřejmé, že pro mnoho uživatelů je tato platforma spíše vývěskou na CV než skutečnou sociální sítí. Zdá se ale, že je to pravda pro méně než polovinu uživatelské báze. Odhady z předchozího kvartálu přitom hovořily o 361 milionech alespoň jednou měsíčně aktivních uživatelů. Což je paradoxně více než Twitter v tu dobu s 330 miliony.

Pokud bychom měli na tomto chvalozpěvu hledat nějaké mráčky, budou se týkat cyklické povahy části byznysu LinkedInu. Velká část jeho příjmů pochází z prémiových účtů HR manažerů a head hunterů, reklamy jsou často pracovními nabídkami. S pandemií se počet náborů snížil a s tím i příjmy z těchto oblastí. Ostatně v červenci CEO Ryan Roslansky oznámil snížení stavu zaměstnanců o citelných 6 %. Byly to zejména obchodní pozice spojené s nástroji Talent Solutions využívanými právě HR oddělení firem a personálními agenturami.   

Zdroj: Microsoft

 

Tip redakce:

 

Znáte „Skill Assesments“? O možnostech, jak dát větší váhu vámi deklarovaným profesionálním schopnostem, si přečtěte v článku LinkedIn spustil hodnocení dovedností.  

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.