LinkedIn testuje u svých Stories reklamy

15. 12. 2020 | Petr Michl
Stories Ads by měly na LinkedIn fungovat klasicky v mezerách mezi Příběhy uživatelů. Lákadlem pro inzerenty je cílení na základě jména společnosti, pracovní pozice či odvětví. Ti, co se na Příběh podívají, bude možné znovu oslovit dodatečným obsahem skrze retargeting.

Na podzim odstartoval LinkedIn po půlročním testování Stories. Nyní po dvouměsíčním provozu naostro přichází s tím, co bylo nevyhnutelné – tento formát doplní reklamy.

Měly by přitom fungovat podobně, jako to znáte z jiných platforem. Tedy jako reklamní pauzy, které uvidíte při přechodu z Příběhů jednoho uživatele na druhého.

Jde ovšem zatím o omezené testování. LinkedIn k tomu konkrétně říká:

„Jsme nadšení z toho, že můžeme oznámit začátek globálního testování Stories Ads v uzavřeném beta (režimu) pro omezený počet inzerentů. Stories Ads s videi a fotkami mohou pomoci značkám navýšit dosah v rámci komunity více než 722 milionů uživatelů. Již nyní máme více než 600 inzerentů s aktivními kampaněmi s pozitivními výsledky z hlediska kliků, počtu zhlédnutí i nákladů.“

LinkedIn se formátu Stories dlouho bránil a nelze popřít, že k tomu měl důvody. Když se letos na jaře objevily první zprávy o zavedení tohoto formátu a beta testu v některých zemích, ihned zazněly hlasy uživatelů odsuzující Stories jako něco nehodného pravé sítě pro profesionály. Jenomže LinkedIn míní jinak. „Při testování v různých částech světa jsme pozorovali, jak uživatelé tento formát přijímají k propojení se svými kolegy a přáteli na více osobní a méně formální rovině. V době covidové mohou LinkedIn Stories lidem nahradit nezbytné chvíle (sociální interakce) v kuchyňce,“ psal u příležitosti jejich plného spuštění na svém blogu.

Sociální média následují jednoduchý vzorec: když se nějakému online formátu daří a věříte, že tomu tak bude nadále i po přidání reklamy, tak ji k němu doplníte. Přesně to se stalo i v tomto případě. Inzerenti by pochopitelně rádi viděli více čísel o skutečné míře obliby Stories na LinkedInu. LinkedIn na svém blogu ovšem zmiňuje pouze to, že odezva na Stories byla „neuvěřitelně pozitivní“ a vyvolala na platformě „stovky tisíc nových konverzací“.  

Vidíme zde značný prostor pro větší transparentnost. LinkedIn nicméně přidává silné argumenty ve srovnání s konkurencí alespoň v tom, že jeho Stories Ads budou mít unikátní možnosti cílení stejně jako jeho další reklamní formáty. Tedy na základě jména společnosti, pracovní pozice či odvětví. Ti, co se na Příběh podívají, bude možnost znovu oslovit dodatečným obsahem skrze retargeting.

Zdroj: LinkedIn Blog

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.