Maso? ptá se Burger King ve své nové kampani a nabízí bezmasou odpověď

16. 3. 2022 | Eva Dragulová
Burger King ví, že současný svět fandí udržitelnosti a rostlinné stravě. Proto se ve své nové kampani snaží přesvědčit i zaryté masožravce, že rozdíl v chuti u rostlinných burgerů nemusí být zas tak zásadní.

Rostlinná strava je na vzestupu. A dobře to ví i největší hráči na poli fast foodů. Proto Burger King opakovaně v reklamách upozorňuje na své bezmasé produkty. Svou novou kampaní se snaží milovníky masa pomocí optického klamu přesvědčit, že mají na výběr i bezmasé alternativy.

Venkovní reklama na první pohled vypadá zcela běžně – jako by zobrazovala kus opravdového masa. Při bližším průzkumu vám však dojde, že se jedná o detailní záběry zeleniny: červené papriky, řepy a čekanky. Celosvětová kampaň s názvem „Maso?" je připomínkou toho, jak věrně mohou rostliny vzhledem kopírovat hovězí. Claimem „Omlouváme se za zmatek, milovníci masa" vyzývá konzumenty masa, aby neváhali a vyzkoušeli rostlinný Whopper od Burger Kingu.  

Pardon, ale maso to není

Reklamní agentura David Madrid vytvořila vizuály, které budou moci potkat lidé v Německu, Kostarice, Mexiku a Brazílii. Agentura přišla s originálním nápadem, aby fotograf a stylista nafotili zeleninu tak, aby připomínala šťavnatý kousek hovězího. Kreativní ředitel André Toledo vysvětluje: „Cílem bylo vytvořit reklamu, která by lidi přiměla položit si otázku: ,Počkat, je tohle maso, nebo zelenina?‘"  

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: