Milujeme New York in memoriam. Podívejte se na 5 nejslavnějších prací legendárního designéra Miltona Glasera

1. 7. 2020 | Aneta Birnerová
S koncem června v 91 letech odešel do grafického nebe legendární designér Milton Glaser. Připomeňte si 5 z jeho nejslavnějších prací, které po desetiletí definují PR světových značek i osobností.

Zdroj: Wiki Commons

Designér Milton Glaser významně ovlivnil vizuální vývoj druhé poloviny dvacátého století ve Spojených státech. 

Jeho práce se vyznačují silnou linií a čistotou kontrastu. Tyto prvky patří mezi základní stavební kameny modernismu umělecké skupiny Bauhaus. A zároveň vkusně dominují v Glaserových komerčních dílech, kde sebevědomě podtrhují elementární podstatu propagované značky, známé osobnosti či dokonce města.

Miluju New York

Všichni milujeme New York. A nemalou zásluhu na tom má právě Milton Glaser. Legendární logo vytvořil na podporu amerického turistického průmyslu v roce 1977.

Univerzálnost a jednoduchost grafiky způsobila, že se jeho logo dočkalo bezmála stovek iterací. Díky němu tedy dnes můžeme ❤️ nejen New York, ale také Los Angeles, Prahu, Paříž, Barcelonu a všechna ostatní velkoměsta, ve kterých se nachází kýčovité obchody s levnými suvenýry. 

Pokud bychom ale měli jmenovat jeden případ, kdy byl Milton skutečně proti zneužití svého loga, jedná se o největší virtuální metropoli současnosti, Amazon. Snad proto, že v tomto případě se z jeho díla zkrátka vytratilo srdce. – Jak se můžete přesvědčit na obrázku níže, který porovnává původní grafiku (vpravo) a grafiku od Amazonu (vlevo).

Upravené logo vzniklo ku příležitosti přestěhování Amazonu do města New York. 
Zdroj: NYCEDC a Wiki Commons

New York magazín

Láska k jedné z největších světových metropolí se objevuje i v jeho dalších dílech. Čtenáři New York magazínu jistě ocení jeho jedinečný kudrlinkový font, ve kterém je dodnes vyvedena novinová hlavička. 

Glaserův plakát, který odstartoval úspěšnou dráhu New York magazínu (včetně kudrlinkového fontu). 

V roce 1967 Milton Glaser společně s Clayem Felkerem New York Magazine založil. Až do roku 1977 zde pak zastával pozici design directora, dokud jej z jeho domácího prostředí nevyhnal nový majitel listu Rupert Murdoch.

Lifestylová image a lehká drzost magazínu, se kterou se zakladatelé vymezili proti strnulé informativnosti konkurenčního New Yorkeru, nevídaně zvýšily čtenářskou atraktivitu. Dokonce se staly předlohou pro celou řadu novodobých časopisů, které vyznávají svatý grál uvolněné žurnalistiky – od těch lifestylových, hobby magazínů až po ty vyloženě „drbavé”. 

Milton Glaser v roce 1990 | Zdrojkarsh.org

 

Pivovar Brooklyn

Zdroj: miltonglaser.com

Od vzniku pivovaru až do roku 2017 se studio Miltona Glasera staralo o výrobu všech marketingových materiálů pro Brooklynský ležák. Lehká baseballová nostalgie vložená do pevných hran minimalistického designu z Brooklynu vytvořila pivo, které zahřeje u srdce i tvrdé chlapy.

Když majitelé pivovaru Steve Hindy a Tom Potter před třiceti lety oslovili Glasera s návrhem, že by se pivo mohlo jmenovat Brooklyn Eagle (Brooklynský orel), designér byl ale proti a odmítl je se slovy:

„Proč chcete prodávat ptáka, když máte celou čtvrť?” 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Komentář
Sdílejte tento článek:
Podobné články: