Na klimatickou změnu se zeptejte lidí z postižených oblastí, radí v animované kampani WaterAid

9. 9. 2021 | Aneta Birnerová
Každý máme na klimatickou krizi vlastní názor. Bohužel na sociálních sítích slyšíme zpravidla pouze hlasy lidí, které tato situace zasahuje pouze nepřímo. Proto se nezisková organizace WaterAid v nové kampani rozhodla dát slovo i obyvatelům postižených oblastí.

Kampaň: Climate Stories (Klimatické příběhy)

Klient: WaterAid

Agentura: Don’t Panic

„Klimatická změna ovlivňuje pouze planetu, lidi ne.“, „Krizi lze ještě v klidu zastavit, že?“, „Je krásně teplo, na co si stěžovat?“ Mnoho lidí na sociálních sítích přidává k tématům skleníkových plynů, uhlíkové stopy či kritického sucha zlehčující poznámky. 

Nezisková organizace zaměřená na zprostředkování přístupu k pitné vodě a zlepšení hygienických podmínek v rozvojových zemích WaterAid začala s těmito komentáři pracovat a použila je ve své nové reklamní kampani s názvem Climate Stories (Klimatické příběhy). Ve spolupráci s reklamní agenturou Don’t Panic organizace vytvořila sérii animovaných spotů zaměřených na vyvrácení pochybovačných názorů lidí prvního světa. 

A jaký je jejich recept na objektivní názor? Neptejte se diskutérů na internetu, své dotazy raději směřujte na lidi, kteří žijí přímo „na místě činu“. 

Animace tak vychází ze zpovědí obyvatel Malawi, Tanzánie a Nepálu. 

Každý spot začíná v některé z diskuzních místností, kde se komentátoři vzdálené krize utvrzují v tom, že „nic není tak horké, jak to vypadá.“ Pak se ale děj přesune do postižené oblasti a k problematice se vyjádří místní obyvatelé, kteří nám vypráví svůj životní příběh potvrzující závažnost situace. „Abychom porozuměli klimatické změně, musíme se o ní učit od těch, kteří ji znají nejlépe,“ shrnuje myšlenku kampaně v každém videu organizace WaterAid. 

Climate Stories: Sucho (Drought) | WaterAid

V prvním spotu si poslechneme příběh ženy, jejíž zdroj vody se vlivem klimatické změny proměnil ve vyschlou pustinu bez života. 

Climate Stories: Přírodní katastrofa (Natural Disaster) | WaterAid

Další snímek odhaluje nebezpečné dopady půdní eroze a zemětřesení. 

Climate Stories: Záplavy (Flood) | WaterAid

Tato animace zachycuje životní vyprávění 80letého pamětníka, který popisuje zhoršující se životní podmínky a rostoucí množství záplav v průběhu let. 

Byť se kritické scénáře liší, všechny snímky mají jedno společné – nemožnost přístupu k pitné vodě. A právě to je hlavní problém, který organizace WaterAid řeší. Její ředitel pro veřejný zájem Johnty Gray vysvětlil záměr nové kampaně následovně:

„V současné době dochází ke klimatickým změnám, které ještě více ztěžují nejchudším lidem na světě přístup k čisté vodě. Náš nový animovaný seriál poukazuje na zkušenosti těch, pro které je klimatická změna každodenní realita vyjádřená v podobě povodní, sucha a extrémního počasí.“

O poukázání na nedostatek pitné vody organizace usilovala již v předchozí kampani, kterou opět pomohla vytvořit reklamní agentura Don’t Panic. Nese název The Girl Who Built A Rocket (Dívka, která postavila raketu) a místo tragických scénářů se soustředí na praktická řešení.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: