Nejbláznivější reklama roku 2020: RC Cola kašle na předsudky. Protože každý v sobě máme něco… lahodného

15. 1. 2021 | Aneta Birnerová
RC Cola ukazuje ve své filipínské reklamě pravou tvář osvěžení. A když říkáme tvář, myslíme tím skutečně tvář.

14. prosince se na oficiálním Youtube kanálu filipínské RC Coly objevil nový spot, který spustil hotovou lavinu komentářů a stal se okamžitě virálním. Za nás je dokonce tím nejbláznivějším reklamním počinem loňksého roku. Jeho sdělení sice obsahuje pro rok 2020 typický podtext: „Jsme v tom společně.“ Tomu ale propůjčuje zcela jinou energii hlavní slogan kampaně: Nezájem! (Whatever) doplněný podtitulkem Masarap (lahodné.)

Téměř dvouminutý spot představuje příběh kapely, jehož zpěvačka je na pokraji zhroucení.

„Co se děje? Hrajeme spolu přece už 5 let,“ snaží se jí uchlácholit kytarista. „Nikdy jsem neměla pocit, že jsem jedna z vás. Jsem prostě jiná než vy, kluci,“ odpovídá zpěvačka Aya. Pak jim konečně odhalí své tajemství. Její levá ruka je...RC Cola.

Místo odporu se ale dočká neobyčejného soucitu od svých parťáků, kteří pro její trápení roní slzy v podobě ledových kostek přímo do nachlazených sklenic. 

Nakonec spolu všichni spokojeně popíjejí RC Colu a Aya nemůže být šťastnější, že konečně „kápla božskou“.

Nechápete? Přesvědčte se na vlastní ledové oči. Budete valit kostky:

Tato filipínská kampaň ne nepodobná legendárním bizárům japonské reklamy z dob největší slávy Arnolda Schwarzeneggera pochází z dílny Manilské reklamní agentury Gigil. Jejím cílem je oslovit Generaci Z pomocí surreálného humoru a vzpurného sloganu Basta! – Významově se k němu nejvíce blíží anglický výraz „whatever!“ Pro milovníky Šakalích let pak překládáme jako: „nezájem!“ 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: