Některé věci fakt sdílet nechcete, varuje Apple v humorné reklamě

10. 9. 2020 | Milada Zemanová
„Hledal jsem dnes rozvodového právníka na 8 stránkách,” chlubí se vám neznámý spolucestující v autobuse. Zdá se vám to divné? Apple do svého parodického spotu pojmenovaného Over Sharing vměstnal sérii humorně zvláštních příhod, které ve skutečnosti ilustrují, co na internetu sdílíme nevědomky.

Řekli byste cizímu člověku svá hesla k účtům nebo nahlas pomlouvali kolegu, který sedí u vedlejšího stolu? Reklama od Applu představuje různorodé situace, nad kterými zůstává rozum stát. Přitom, pokud bychom je převedli do online světa, tak mohou představovat reálné problémy a někdy i bezpečnostní hrozby.

Pokud chceme být chráněni před hackery a zloději, musíme dávat pozor na své osobní údaje. Aby Apple upozornil na nešvary, se kterými se uživatelé potýkají, přichystal ve spolupráci s marketingovou agenturou TBWA\Media Arts Lab video s názvem Over Sharing (Přílišné sdílení). To nás převede do satirického světa, v němž lidé nahlas sdílejí své soukromé konverzace, myšlenky a osobní údaje.

Od spolucestujícího v hromadné dopravě se tak dozvíme, že hledá rozvodového právníka. Od ženy v kině zase, že ke všem účtům využívá pouze dvě hesla, a navíc prozradí jaká. Muž na toaletě nám řekne, co právě čte. Žena, kterou potkáme na ulici, nám sdělí, jak daleko je od svého domu, a běžec v parku zase, jaký je jeho srdeční tep. Další osoby prozradí, co nakupovaly, jaké je číslo jejich kreditních karet atd. Kompletní sérii situací si prohlédněte ve videu níže.

Všechny okamžiky zachycené ve videu mají jedno společné. Lidé v nich sdílí informace, které by neměl vědět téměř nikdo další. A už vůbec ne cizí člověk. Jednotlivé situace ovšem nebyly vybrány náhodně. Odkazují ve skutečnosti na bezpečností funkce, které mají uživatelé produktů Apple k dispozici. Mezi nimi například nástroj Intelligent Tracking Prevention od Safari, který brání inzerentům, aby data z vašeho procházení internetu využili k remarketingu . Nástroje Apple Pay a Wallet zase chrání informace o nákupech atd.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: