Obří imerzivní 3D billboard Dogga z Fortnite v mikině Balenciaga obdivují kolemjdoucí světových metropolí

30. 9. 2021 | Kristýna Vozková
Vypadá to, že každou chvíli skočí mezi kolemjdoucí. Doggo z počítačové hry Fortnite si ale jen chilluje ve své Balenciaga mikině a poukazuje na trendy propojení online světa her s prostředím vysoké módy.

Španělská módní značka Balenciaga dobývá v posledních letech nejen přehlídková mola. Útokem vzala také virtuální svět známé počítačové bojovky Fortnite. Modely, které na sebe oblékli její hlavní hrdinové, si v běžném životě nemůže dovolit každý. Velký potenciál propojení kybersvěta s prostředím vysoké módy připomíná toto neobvyklé duo velkolepými imerzivními 3D billboardy umístěnými ve čtyřech světových metropolích – New Yorku, Londýně, Tokiu a Soulu. 

Na nich se objevuje jedna z hlavních postav hry, Doggo, oblečený do bílé mikiny s nápisem Fortnite od značky Balenciaga (její cena se pohybuje kolem patnácti tisíc korun, pozn.red.). Leží pohodlně rozvalený v betonovém výklenku, luskne prsty a nad jeho hlavou se rozsvítí nápis Balenciaga. Rozhlíží se po kolemjdoucích, poklepává si rukou po okraji výklenku, v jednu chvíli se přesune k jeho okraji a zdá se, že každou chvíli skočí dolů. Nakonec ale jen zvedne ruku, luskne prsty a celá instalace zhasne.

Celá scenérie je vytvořena v herním enginu Unreal Engine. Postava na billboardu vypadá jako živá díky speciální metodě, která sleduje odrážení paprsků světla pod určitými úhly. Celá instalace tak dokáže reagovat na polohu slunce a přizpůsobit se okolním podmínkám, aby co nejlépe propojovala skutečný a virtuální svět.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: