Oceánům dominuje nový živočišný druh. Jmenuje se plast

28. 8. 2020 | Milada Zemanová
Nemá zuby ani nervovou soustavu. Přesto ročně zabije miliony ryb. Co to je? Pokud tipujete plasty, tak jste se trefili. Na problematiku znečišťování oceánů upozorňuje krátký film dokumentárního stylu, kterému propůjčil hlas Morgan Freeman.

Ovládají každý kousek oceánu. Nemají mozek, zuby ani nervový systém. A přesto dokáží cestovat stovky kilometrů a dožívají se tisíců let. Jmenují se...plasty. Právě tak začíná krátký film s názvem Life Below Water: The Arrival of a New Species ( Život pod vodou, příchod nového druhu), který na první pohled působí jako dokument. Vypráví o novém živočišném druhu a jeho chování. Ve skutečnosti se ale jedná o snahu upozornit na problematiku plastů v oceánech.

Celé video můžete zhlédnout níže.

Za kampaní stojí agentura Goodby Silverstein & Partners USA a videem provází hlas oskarového herce Morgana Freemana. Ten průběžně informuje o chování plastů v oceánech. Jak tančí, jak loví...Zmíní se i o těch nejmenších, mikroplastech, které každý rok zabíjí milion ryb.

Před uvedením tohoto filmu byly publikovány několikavteřinové ukázky, které lákaly na výsledný film. A ačkoliv mají jen pár vteřin, tak vedou k zamyšlení. Například záběr na cigarety plující mořem, zatímco nám Morgan Freeman připomíná: „Na souši žijí jen pár minut. Ale tady poplují celá staletí.”

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: