Odstranil příspěvek člověk, nebo AI? Vylepšení od Meta může snížit frustraci těch, kterým na Facebooku zmizel obsah

8. 3. 2022 | Beáta Vaňková
Míra frustrace uživatelů, kterým byl neoprávněně odstraněn obsah na Facebooku nebo Instagramu, se může snížit. Meta testuje upozornění, které uživatelům poskytne informace o tom, proč a kým byl jejich příspěvek odstraněn. Minimálně tak budou postižení vědět, jestli zasáhla AI, nebo živý člověk… a třeba to pomůže i při případné snaze rozhodnutí zvrátit.

Společnost Meta rozšiřuje testování nových upozornění, která poskytnou uživatelům informace o tom, proč byl jejich příspěvek na Facebooku i na Instagramu odstraněn a zda byl zkontrolovaný člověkem, nebo automatickým systémem. To by mohlo pomoci snížit negativní reakce uživatelů na odstraňování obsahu. Tato upozornění se začala testovat v loňském roce na doporučení dozorčí rady.

Podnětem k jejímu jednání přitom bylo automatické odstranění příspěvku se snímky, které byly použity v kampani na podporu povědomí o rakovině prsu. Přitom pravidla společnosti uvádějí, že sdílení fotografií mastektomií je povoleno.

„V říjnu 2020 byl na Instagramu v Brazílii zveřejněný příspěvek, který měl zvýšit povědomí o příznacích rakoviny prsu. Obrázek byl růžový v souladu s mezinárodní kampaní Růžový říjen, která je v Brazílii populární. Osm fotografií v rámci jednoho příspěvku zobrazovalo příznaky rakoviny prsu s odpovídajícími popisy. Pět z fotografií obsahovalo viditelné a odkryté ženské bradavky. Zbývající tři fotografie obsahovaly ženská prsa, jejichž bradavky byly buď mimo záběr nebo zakryté rukou. Uživatelka nesdílela k příspěvku žádný další komentář."

Rada doporučila, aby společnost lépe formulovala pravidla, která by v takových případech zajistila větší transparentnost. Meta s návrhem souhlasila a zároveň aktualizovala své systémy tak, aby zajistila, že v budoucnu takový obsah nebude odstraňován.

Inzerenti, kteří přišli o své účty

Toto však není jediný případ, kdy byly z nepochopitelných důvodů odstraněny příspěvky nebo dokonce zablokovány účty. V roce 2021 přišel o své účty CEO kanadského webu Shared Jordan Nabigon, který měl na všech svých stránkách v součtu 21 milionů fanoušků. Ani Česku se ale bany reklamních účtů nevyhýbají. Podobný problém řešila i společnost Scio, zabývající se vzděláváním. Ta nad Facebookem ale zvítězila.

„V předvánočním období jsme přes dva měsíce všemi možnými i nemožnými způsoby bojovali za odblokování neodůvodněného pozastavení reklamního účtu," přibližuje pro Marketing Journal marketingový manažer Scio, Bohuslav Bohuněk, a dodává. „Na konci tohoto byznysově klíčového období přišla vítězoslavná a tradičně anonymní zpráva:

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: