Pantone představilo barvu roku 2022. Je jí Very Peri

13. 12. 2021 | Petr Michl
Pro rok 2022 vytvořila společnost Pantone poprvé zcela novou barvu. PANTONE 17-3938 Very Peri má v sobě snoubit vážnost i hravost, barevné odstíny z online her generace Z i vyhlidky do budoucna nás všech.

Společnost Pantone vždy v prosinci předjímá barvu následujícího roku. Poté, co loni zvolila výjimečně dokonce dvě barvy, přichází tentokrát s jedním, ale o to odvážnějším odstínem. Jmenuje se  PANTONE 17-3938 Very Peri.

Z laického pohledu jde o odstín fialové barvy. Dle oficiálního popisu to je nicméně „dynamický brčálový (v angličtině periwinkle, pozn. red.) odstín s fialově červeným podtónem, který v sobě spojuje věrnost a stálost modré s energií a vzrušením červené”. Je to přitom poprvé, co společnost Pantone vytvořila zcela novou barvu.

Very Peri mát být výjimečná tím, že v sobě „zahrnuje důvěryhodné a spolehlivé vlastnosti modrých barev, ale díky svému fialovému nádechu působí hravěji a radostněji. Toto současné poselství důvěryhodnosti a nadšení udává ideální tón pro tvůrčí spolupráci a osobní vyjádření, které jsou v práci potřeba více než kdy jindy”.

Barva roku má zachytit jakýsi Zeitgeist, ducha doby. Loni tak byly barvami roku výjimečně hned dva odstíny, ultimátně šedá a svítivě žlutá, které měly symbolizovat „praktický a pevný základ, který podporuje sílu a optimismus”. Po velmi krušném pandemickém roce je čím dál těžší nalézt nějaký pevný základ k opření a žlutá je jednoduše optimistická až moc. Novou „Very Peri” lze brát také jako optimistickou, ale zároveň by se neztratila na pohřebním rubáši. Interpretací je mnohem více.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články: