Píseň Katy Perry 'Teenage Dream' nabrala temné odstíny. Zpívají ji oběti střelby na středních školách

14. 9. 2021 | Petr Michl
Pro tyto děti se jejich bezstarostný „teenage dream“ rozplynul se zazněním prvního výstřelu na jejich škole.

 

I veselé popové hity mohou ve svých coverech zásadně změnit význam. Před 11 lety představoval hit „Teenage Dream“ v podání Katy Perry bestarostný příběh o středoškolské lásce, o snaze plně si ji užít.  V novém PSA spotu neziskové organizace Sandy Hook Promise ji zpívají přeživší střelby na amerických středních školách a refrén: „I can’t sleep. Just run away and don’t ever look back,“ znamená skutečně něco jiného, když je interpretem například dívka, které se zavrtala do žeber kulka, jež předtím zabila její kamarádku.

Název organizace Sandy Hook Promise vám je pravděpodobně povědomý. Sandy Hook je jméno školy z města Newton, kde v roce 2012 proběhlo řádění šílence, které připravilo o život 20 dětí a 6 dospělých. Sandy Hook Promise je pak neziskovou organizací založenou jejich rodiči, jejichž cílem je zabránit podobným krveprolitím. V posledních 6 letech přitom přichází opakovaně se spotem, který upozorňuje na to, že problém střelby na amerických školách nemizí, případně na to, jak poznat, že se ve škole k něčemu tak hroznému schyluje a co dělat. Dlouhodobým kreativním partnerem je přitom agentura BBDO New York, která se už potřetí spojila s režisérem Henry-Alexem Rubinem z produkční společnosti Smuggler.

Dát věci nečekaný význam a obrátit ji naruby je klasický kreativní postup. V tomto případě přináší intenzivní, mrazivou a smutnou podívanou na děti, jejichž bezstarostný „teenage dream“ se rozplynul se zazněním prvního výstřelu na jejich škole.  



„Mysleli jsme si, že srovnání toho, jak všichni přemýšlíme o typických zkušenostech ze střední školy, se zkušenostmi těch, kteří přežili střelbu ve škole, je silné," prozradil Muse výkonný kreativní ředitel BBDO New York, Peter Alsante, s tím, že „Teenage Dream se zdála být ideální písní, která by pomohla toto srovnání uvést do života strhujícím, emotivním způsobem".

To se rozhodně naplnilo. Proces tvorby přitom nebyl jednoduchý a týká se to zejména přípravných prací a výběrů účastníků spotu.

Pro mnoho přeživších nebylo lehké se k prožité tragédii vůbec vracet. Dát dohromady konečné obsazení proto znamenalo provést nespočet rozhovorů, než byl nalezen mix lidí ochotných účastnit se spotu a zároveň reprezentující to, že „násilí se zbraněmi je problém, který se týká všech bez ohledu na to, jak vypadá vaše škola“.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: