'Pitomej' Diesel vytvořil kolekci z nenávistných komentářů

12. 12. 2019 | Aneta Birnerová
„Předraženej, nekvalitní a třeba i pitomej“ Diesel. Italská značka luxusní módy vyhrála Grand Prix v soutěži Golden Drum za kampaň Ha(u)te Couture, v rámci které vznikla nová kolekce oblečení s reálnými nenávistnými komentáři ze sociálních médií. Chce tak podpořit boj proti kyberšikaně.

Kampaň: Ha(u)te Couture

Společnost: Diesel

Reklamní agentura: Publicis Italia

Soutěž: Golden Drum

Cena: Grand Prix (Digital and Mobile)

Z letošního ročníku Golden Drum konající se v druhé polovině října ve slovinském Portoroži si Grand Prix z kategorie Digital and Mobil odnesla módní legenda, značka Diesel, která promítla nenávistné online komentáře do produktového designu v rámci boje proti kyberšikaně

Americká herečka Bella Thorne se nebála na prsou nosit ty nejdrsnější urážky z internetu. Foto: Diesel

Kampaň Ha(u)te Couture vznikla na základě reakce na nenávistné komentáře na sociálních sítích společnosti Diesel. Místo toho, aby se značka utápěla ve vlastním žalu a komentáře smazala, rozhodla se rozvířit online vody a vypálit kyberagresorům rybník.

V reakci na urážlivé chování uživatelů vytvořila módní značka novou kolekci a reálné nenávistné komentáře ze sociálních sítí natiskla na své oblečení. Stejnou výzvu předala také vybraným kontroverzním celebritám a nakonec tuto možnost nabídla i svým zákazníkům prostřednictvím organizovaných workshopů v kamenných obchodech.

Také herečka Lindsay Lohan přijala výzvu a oblékla si svoje virtuální trápení.

Aby přece jen tato kampaň nevyzněla pouze jako ploché gesto a příležitost rozšířit si slovník sprostých slov, rozhodl se Diesel také darovat část výtěžku z kolekce organizaci Only The Brave Foundation na podporu celosvětových programů proti kyberšikaně. Diesel pak v rámci soutěže Golden Drum kampaň uvádí následovně:

„Všichni jsme někdy byli oběťmi trolů, kyberšikanátorů a online hejtrů. Ale když online nenávist odhalíte s potřebnou dávkou ironie, všechna bolest zmizí. Veřejně vystavená nenávist ztratí schopnost ubližovat. A přesně to je naším cílem: Přeměnit nejnovější kolekci na nástroj, který si ukáže na každou nenávist a vysměje se jí do tváře.” 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: