Poznejte Humanium. Kov, který chrání před násilnou smrtí

4. 10. 2019 | Petr Michl
Jak pomoci řešit jeden z nejpalčivějších světových problémů, přispět k odstranění ilegálně držených zbraní z ulic a přitom získat ze západního světa finanční prostředky na rozvojovou činnost? Stačí etablovat vlastní drahý kov.


Zdroj: humanium-metal.com

Ve světě jsou miliony ilegálních zbraní. A kulky z nich zabíjejí každou minutu. Co s problémem, který tu je tak dlouho? Nadobro se asi vyřešit nedá. Švédská společnost IM ale díky kreativní myšlence snižuje jeho dopady: doslova samopal po samopalu a pušku po pušce.

Středobodem tohoto projektu je tzv. Humanium Metal, slitina kovů z roztavených zbraní. Partnerská švédská značka Triwa z ní pak začala vytvářet prémiové hodinky. U těch jde vždy primárně o příběh, o pocit výjimečnosti, který jeho nositeli dodává. V tomto případě může být klidně o tom, že konkrétní hodinky mohly být třeba z roztavených kalašnikovů z Guatemaly, které by jinak mohly šířit smrt. Vyšší cena prémiového produktu pak umožňuje rozvinout spolupráci s organizacemi provádějícími odkup a sběr zbraní na vybraných místech, a zároveň tak vrátit peníze do tamních komunit.

„Náklady ozbrojeného násilí překračují ztráty lidských životů a zranění. Kvůli celé škále jeho dopadů na společnost je měření celkových společenských a ekonomických nákladů komplexní. Velikost globální ekonomiky ozbrojeného násilí překračuje hodnotou stovky miliard dolarů ročně. Celosvětová cena (vyvažování či obrany) nebezpečí ozbrojeného násilí činí přes 400 miliard dolarů ročně a dokáže snížit HDP konkrétní země minimálně o 2 procentní body ročně,“ vypočítává IM důvody, proč je důležité proti tomuto negativnímu jevu bojovat.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: