Pračky, žehličky i sušičky náleží ženskému rodu a muži si je jen půjčují, upozorňuje na nešvar IKEA

12. 3. 2021 | Aneta Birnerová
„Víte, že ženy globálně obstarají 3x více domácích prací?“ K příležitosti Mezinárodního dne žen IKEA oslovila všechny pracovité ženy v prádelně a líné muže v lockdownu.

„Nepomáhej jí s žehlením.

Protože když se zeptáš ‚můžu ti pomoci?‘, 

říkáš tím, že je to ženská práce.“

 

Je těžké žít v moderním heterosexuálním vztahu bez nánosu historických stereotypů. Ve své nové kampani k příležitosti Mezinárodního dne žen společnost IKEA zase jednou odhrnula zakoupené záclony a nahlédla do nerovných domácností.

Po listopadové intenzivní kampani bojující proti domácímu násilí páchanému na ženách se IKEA znovu zastává něžného pohlaví. Tentokrát její italská pobočka oslovila na svém Instagramu tvůrce významného italského slovníku Treccani

Svým otevřeným dopisem a několika printy jim vzkázala, že v kontextu domácích prací partnerova ochotná věta: „Můžu ti pomoci?“ v překladu do mezilidského jazyka znamená: „je to primárně tvoje práce.“

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: