Předběžná dohoda o přenosu dat mezi USA a EU utíná veškeré spekulace. Přítomnost Facebooku a Instagramu v Evropě není ohrožena.

27. 3. 2022 | Petr Michl
Dle předpokladů šlo o zbytečný povyk. Facebook a Instagram z Evropy skutečně nezmizí, mezi EU a USA byla uzavřena předběžná dohoda o podobě nového paktu o transatlantickém transferu dat.

Zdroj: Stock Photos on Shutterstock 

Evropská Unie a Spojené státy se shodly na předběžné podobě nového paktu o přenosu dat mezi danými entitami. Jedná se o řešení jistého bezvládí, které v této oblasti existuje už od července 2020, kdy byl tzv. Privacy Shield zrušený.

Dle předsedkyně Evropské Komise Ursuly von der Leyen nová dohoda „umožní předvídatelný a důvěryhodný tok dat mezi EU a USA a zajistí ochranu soukromí a občanských svobod“. To, že náznak dohody, byl potřebný, dokazuje i dění z posledních měsíců, kdy různé národní organizace v rámci EU vydávaly rozhodní proti přenosu dat z EU do USA i u velkých služeb, jakými jsou Google Analytics nebo Google Fonts.

„Vzhledem k rostoucím obavám z roztříštěnosti celosvětového internetu pomůže tato dohoda udržet připojení a provoz služeb. Americkým a evropským společnostem všech velikostí, včetně společnosti Meta, které se spoléhají na rychlý a bezpečný přenos dat, poskytne neocenitelnou jistotu," uvedl Nick Clegg z Meta Platforms. 

 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook Legislativa
Sdílejte tento článek:
Podobné články: