Proti koronaviru s odstupem a humorem: Jak si poradily restaurace po celém světě?

29. 5. 2020 | Barbora Vičarová
K virální kampani není třeba velký rozpočet, stačí jen chytrý a vtipný nápad. Podívejte se na geniální vylepšováky pro dodržování povinného odstupu v restauracích.

Restaurace se pomalu otevírají a mnohé z nich se snaží chytře a zároveň kreativně vyřešit dilema,jak donutit návštěvníky, aby dodržovali povinné odstupy, a prostor restaurace tak pro ně byl co nejvíce bezpečný. Mnohdy geniální nápady fungují také jako virální marketing a fotky těch nejlepších restauračních uspořádání oblétly skrze sociální sítě doslova celý svět. 

Tady je obsazeno!

Naznačení doporučené vzdálenosti mezi restauračními stoly by šlo vyřešit jednoduše cedulkou, pro marketing restaurace je však mnohem vhodnější kreativní a vtipné řešení. Thajský řetězec B-Q Plaza, který je známý maskotem zeleného dinosaura Barbegona, se třeba rozhodl toto zvířátko posadit ke stolům a donutit tak návštěvníky sdílet stůl s tímto neživým hostem.

Výsledkem je nejen hojně sdílená kampaň na sociálních sítích, ale také hromady nadšených dětských i dospělých návštěvníků, kteří si s dinosaurem dávají oběd nebo večeři. 

Podobný, ale o něco elegantnější nápad měla třeba washingtonská restaurace The Inn, která do svého dobového interiéru posadila ke stolům podobně tématicky nastrojené figuríny. 

A právě tento tah restauraci zařídil, že se zdarma dostala do lokálních i větších médií, které o vtipném nápadu ihned referovaly. 

Zástěna kreativně

Pokud je vaše restaurace v obchodním centru, pravděpodobně kromě obsazených stolků budete zvažovat i celé zástěny, které by od sebe jednotlivé stoly dělily. I k tomu lze přistoupit kreativně, oddělovací stěny vás mohou přenést třeba mezi známá umělecká díla, jak ukazuje restaurace v K11 mall v Hong Kongu.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: