Real-time marketing: Banán přilepený na stěnu za 120 tisíc dolarů inspiroval mnoho značek

11. 12. 2019 | Petr Michl
Absurdita banánu na stěně jako uměleckého díla obrovské hodnoty přiměla značky k reakcím. Podívejte se, kterým se to povedlo a kdo jen kopíroval původní koncept.


Zdroj: Burger King France

Konec posledního týdne byl tak trochu testamentem nepochopitelnosti dnešního moderního umění. Na výstavě Art Basel Miami Beach byl jedním z exponátů i banán přilepený lepící páskou na stěnu. Umělec Maurizio Cattelan nazval své díloComedian“ a dokázal ho prodat za 120 tisíc dolarů. Spolu s jeho komentáři o tom, že nejtěžší bylo přijít s cenou, která by nesnižovala hodnotu díla, tato zpráva doslova obletěla svět.

Další vlnu virálního šíření pak zařídila „umělecké vystoupení“, kdy další umělec David Datuna banán sňal z výtavní stěny a banán snědl. Absurdita toho všeho s doplněním informace, že banánové umělecké dílo má svůj certifikát pravosti a banán lze obměňovat, některé lidi pobavila, u jiných posílila či vyvolala skepsi v současné moderní umění. A zároveň také přiměla řadu značek, aby na tento „kulturní moment“ zareagovaly. V tomto textu si projdeme ty za nás nejpovedenější ze zahraničí i českého prostředí.

Začněme u nás. Mnoho značek pochopitelně lepilo na zdi své produkty. Přilepte si ale kobercovou páskou e-shop…  Poskytovatel e-shopových řešení Shoptet proto vše vyřešil svým maskotem Shoptetrixem.

 

Služba PRAGULIC nabízející nevšední prohlídky Prahy přišla s poněkud ohnilým nápadem, který ovšem nepostrádá originalitu. Dokonce pro to i založila aukci na Aukru začínající na jedné koruně s tím, že všechny získané peníze použijí na svařák, který chtějí podávat na jejich vánočním večírku. To správné umělecké nalepení na stěnu hodné 120 tisíc dolarů ale bude pravděpodobně vyžadovat nějaký grif. V době psaní tohoto článku totiž ještě nikdo nepřihodil a dílo je za 1 korunu. 

 

Česká IKEA je schopností zareagovat na aktuální události na sociálních sítí vyhlášená. Něco navíc přinesla i tentokrát. Produktem totiž není banán, ale lepící páska s názvem, který nedokážeme vyslovit.


Ještě s ukázkami zdaleka nekončíme…

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: