Reklama týdne: Photoshop vás vezme na trip metrem

4. 9. 2020 | Petr Michl
Nevíme, jaké drogy brali kreativci při tvorbě této reklamy na Adobe Photoshop. Rádi bychom je ale vyzkoušeli.

Klient: Adobe
Kreativní agentura: 72andSunny Los Angeles
Režisér: Antoine Bardou-Jacquet
Produkce: Partizan
VFX: Mathematic
Píseň: „She's a Rainbow“ od The Rolling Stones

I nudná cesta metrem se může změnit v něco nečekaného, barevného a fascinujícího. Platí to tedy alespoň v případě, když jde o reklamu na nejznámější grafický editor současnosti. Nová reklama propagující Photoshop je doslova výletem do světa fantazie.

Mladá dívka jede metrem a najednou neviditelná síla vyřízne hlavu pudlovi a nasadí ji na krk jednomu z pasažérů. Další má najednou kočičí hlavu, jiní připomínají komiksové postavičky. A než se vagónem projde tučňák, prolétne se celá souprava metra mezi mraky.

Režisér spotu, Antoine Bardou-Jacquet, z produkce Partizan, přibližuje svůj vztah k hlavní hvězdě reklamy:

„Photoshop je pravděpodobně softwarem mého života. Objevil jsem ho záhy po dokončení umělecké školy a otevřel mi svět nových fantastických možností. Od té doby ho používám takřka každý den, prvně jako grafický designer a nyní i jako režisér. Pomáhá mi vyhledávat a vytvářet vizuální myšlenky a také mi usnadňuje vysvětlení toho, co mám na mysli, i lidem, s nimiž pracuji.“

Lidská imaginace přetéká de facto z každé setiny záběrů. A dle kreativní ředitelky agentury 72andSunny musela být využita i při samotném natáčení. To totiž začalo právě v okamžiku, kdy se v USA začala rozjíždět nákaza Covidem-19. Ze záběrů to není příliš poznat, ale natáčelo se v Praze na začátku března — tedy skutečně krátce předtím, než spadla i u nás „koronová opona“.

Surové záběry se pak obohacovaly o snové prvky až postprodukčně „na home officu“ více než 40 umělců. To, že hlavní kouzlo spotu bylo až dodatečným dílem, dokazuje i následující „making of“ video.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: