Robotičtí psi rozvážení samořiditelnými auty přinesou balíček až ke dveřím

8. 1. 2019 | Petr Michl
Robotičtí psí doručovatelé jsou do ulice dovezeni autonomní dodávkou a po vypuštění se vydají s balíčkem hledat ty, co si ho objednali. Tak vypadá budoucnost dovážky zboží dle společnosti Continental.

Právě probíhá CES, každoroční veletrh v Las Vegas, na kterém dochází k představení těch největších novinek z oblasti spotřební elektroniky pro nový rok.  A některé značky se samozřejmě předhání i v nastínění svých technologických vizí. Společnost Continental známá zejména pro své pneumatiky chce být i konkurentem poskytovatelů doručovacích služeb. Nechystá ale proto najmout tisíce řidičů rozvážejících balíčky. K tomu ji budou stačit psi.

Přesněji řečeno: robotičtí psi. „Chlupáči" z kovu a elektických obvodů, co vám donesou balíček v tlamě nebo spíše ve schránce, kterou budou za tímto účelem mít na těle. Nepoběží tak celou cestu ale tzv. poslední míli a spíše ještě méně. Smečky robo psů doručovatelů totiž rozveze poblíž jejich finální destinace autonomní vozidlo, tzv. Continental Urban Mobility Experience (CUbE). V dané ulici či části čtvrtě může psy vypouštět a pak je například postupně nabrat.

Ralph Lauxmann zastávající v Cotinental pozici Head of Systems and Technology v tiskové zprávě uvádí:

S pomocí robotické doručovací služby se může vize mobility bez zádrhelů rozšířit přímo k vašim dveřím. Naše vize robotické dovážky vytváří efektivní dopravní tým, kdy roboty poslíčky vozí samořiditelná auta. Obě (skupiny) jsou autonomní a na elektrický pohon. V principu mohou být obě založeny na stejném škálovatelném technologickém portfoliu. Tyto synergie vytváří vzrušující potenciál pro holistické dovážkové koncepty využívající podobné řešení pro odlišné platformy. Mimo tento technologický základ lze v dané oblasti předpokládat vývoj celého řetězce poskytujícího (zákazníkovi) hodnotu."

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Design služeb E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: