'Rouška is the new black' aneb Jak sociální média napomohla zavedení zdravého trendu

18. 3. 2020 | Milada Zemanová, Petr Michl
Když to nejde od vedení státu, třeba to půjde tzv. „odspodu“. Šicí roušková mánie ukázala, že sociální média mohou hrát i v Česku pozitivní roli s masovým dosahem.

Nošení roušek coby ochrany proti šíření koronaviru stále mnoho lidí bojkotuje. Mají pocit, že budou vypadat hloupě, případně že jich se situace netýká. A právě v tomto okamžiku přichází na scénu sociální sítě, celebrity, influenceři a společně veřejnosti ukazují, že nosit roušku je na místě a především že je nutné, aby si toto doporučení vzali k srdci skutečně všichni. Začátek tohoto týdne nám plně ukázal sílu sociálních médií. 

Veřejně známé osobnosti na svých profilech sdílí své fotografie v rouškách, spolu s hashtagy jako #nosimrousku či #rouskyvsem a vyzývají své sledující k nošení roušek či k tomu, aby zůstali doma.

Mezi zapojené osobnosti patří například influencer Jirka Král, herečka Jitka Schneiderová, moderátor Leoš Mareš, zpěvák Tomáš Klus a další. Jejich příspěvky si můžete prohlédnout níže.

Leoš Mareš ve svém videu uvedl, že vzniklo poté, co ho o něj telefonicky požádal ministr vnitra, Jan Hamáček. A dokonce pak na svém profilu dal prostor i přímo jemu.  

K nošení roušek vybízí i cestovatel Ladislav Zibura.

Moderátoři Dobrého rána v České televizi také lidem připomínají, aby brali ohled na své okolí.

Dobrovolníci zakládají Skupiny

Současně na Facebooku vznikají Skupiny typu Šijeme roušky, ve kterých se sdružují lidé, kteří šijí roušky a nabízí je lidem a institucím, které je potřebují. Ať už se jedná o zručné švadleny, zaměstnance divadel nebo nadšence, kteří mají volnou látku a chtějí pomoci těm, na které se prozatím nedostalo.

 

I v tomto případě můžeme mluvit o zapojení celebrit. Začala je šít třeba Dagmar Havlová nebo zpěvačka Lucie Bílá, která se tak vrátila ke své původní profesi švadleny. 

Ta pravá síla ovšem v tomto případě vzešla skutečně odspodu. Od lidí, kteří si sedli doma k šicímu stroji nebo jen k jehle a nitím a začali dělat něco pro sebe a pro ostatní. 

Představy o sociálních médiích jako o místě, kde vládne tolerance a solidarita, dostali v posledních letech pořádně na frak. V posledních dnech se ale zdají ovšem alespoň částečně reálné. 

 

Edukativní YouTube videa

Příspěvky na sociálních sítích ovšem nejsou jediným kanálem, kterým se šíří osvěta o rouškách. Autor knihy Konec prokrastinace, Petr Ludwig, natočil například edukativní video, které během pár dní nasbíralo téměř půl milionu zhlédnutí.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: