S Just Salad si pohlídáte kalorie i uhlíkovou stopu

17. 6. 2020 | Aneta Birnerová
Americký řetězec restaurací orientující se na udržitelnost stravování Just Salad se jako první gastro podnik rozhodl upozorňovat své zákazníky na uhlíkovou stopu spojenou s jejich obědem. Informace nabízí u již tradičního přehledu nutričních hodnot jídla.

Čím méně tím lépe. To platí jak pro kcal tak pro CO2. | Zdroj: Adweek.com

Ku příležitosti mezinárodního dne životního prostředí (World Environment Day) 5. června americký řetězec restaurací se silným fokusem na udržitelnost, Just Salad, oznámil nový plánovaný přírůstek ve své nabídce: nálepky s uhlíkovou stopou. Jako první gastronomický podnik tak ukazuje zákazníkům kromě nutričních hodnot i ty environmentální. 

Saláty, teplé mísy, polévky, wrapy, smoothie nápoje a avokádové toasty dostanou své karbonové nálepky od týmu z newyorské školy byznysu NYU Stern a budou podle Just Salad „reflektovat celkové odhadované množství emisí skleníkového plynu asociované s produkcí ingrediencí pro danou položku na menu.” 

Emisní hodnoty se objeví na online menu v druhé polovině září 2020 během Týdne pro klima (Climate Week).

Klimatické změny máme na talíři

Podle tiskové zprávy Just Salad má celých 26 % celosvětových emisí CO2 na svědomí potravinářský průmysl. Jenže co oči nevidí, to srdce nebolí. Proto chce pomocí nálepek s uhlíkovou stopou společnost zákazníkům připomenout jejich roli v negativním scénáři emisí skleníkových plynů. A zároveň je chce povzbudit k akci – protože společně s informativním menu je klimatická otázka doslova v jejich rukou.

Just Salad věří, že zákazníci tuto transparentnost ocení. „Dvě třetiny Američanů věří, že je jejich povinností pomoci zpomalit globální oteplování. Ale z našich průzkumů také vyplývá, že 51 % Američanů se cítí bezmocně tváří v tvář klimatické otázce,” říká Sandra Noonan, vedoucí oddělení udržitelnosti v Just Salad.

Zamezit globálnímu oteplování je pro jednoho konzumenta přece jen příliš velké sousto. Zatímco vybrat si z menu jídlo z šetrnějších ingrediencí rostlinného původu může být pro některé zákazníky oběť bezesporu velká, ale přeci jen stravitelná. 

„Naší vizí je společnost, která se dívá na uhlíkovou stopu podobně jako na nutriční tabulky,” 

říká Noonan a dodává: „K boji s klimatickou změnou můžeme využít obrovský potenciál, který ukrývá naše životospráva.”

Zdroj: fastcasual.com

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: