Sacha Baron Cohen kritizuje Zuckerberga. Myslí si, že by povolil inzerci i Hitlerovi

26. 11. 2019 | Milada Zemanová
„Kdyby Facebook existoval v minulém století, dovolil by Hitlerovi inzerovat videoreklamy o konečném řešení židovské otázky?” ptá se herec a komik S. B. Cohen. Chce, aby technologičtí giganti přijali zodpovědnost za svou roli ve společnosti a navrhuje konkrétní řešení, jak toho mohou docílit.

Britský komik a herec Sacha Baron Cohen, kterého můžete znát například z filmů Ali G Indahouse, Borat či Diktátor, se pustil do kritiky Facebooku. Ten podle něj spolu s dalšími sociálními sítěmi tvoří největší propagandistickou mašinerii v dějinách.

Proslov S. B. Cohena zazněl během přebírání ocenění na konferenci mezinárodní židovské nevládní organizace Liga proti hanobení ( Anti-Defamation League). Herec připomněl Zuckerbergovi nemístné argumenty týkající se regulace Facebooku v politických otázkách.

V rámci svého proslovu S. B. Cohen zdůraznil, že pravda a fakta existují. A pokud internetové společnosti chtějí být původcem změny, měly by najmout dostatečně početný monitorovací tým, který bude skutečně sledovat dění, spolupracovat právě se společnostmi, které staví na pravdě a snaží se potírat konspirační teorie.

Jak totiž upozornil, tak svoboda projevu není to stejné jako svoboda dosahu a zkritizoval sociální sítě za to, že umožňují šířit náboženský fanatismus a nebezpečné konspirační teorie, které ohrožují demokracii a do určité míry i celou planetu. Komik se ve svém projevu odvolával i na osvícenského filozofa Voltaira:

„Voltaire měl pravdu. Ti, kteří vás mohou přesvědčit o absurditách, vás mohou donutit ke spáchání zvěrstev. A sociální média umožňují autoritářům dostat absurdity k miliardám lidí.”

Důvodem ke Cohenovu proslovu byl nedávný projev Marka Zuckerberga na Georgetownské univerzitě. Zakladatel Facebooku se v rámci něj snažil ospravedlnit neregulování sociálních sítí s ohledem na svobodu projevu.

Cohen k tomuto trefně poznamenal:

„Tady nejde o omezení něčí svobody projevu. Jde o to, že lidem, včetně některých z nejvlivnějších lidí planety, poskytujeme největší platformu v historii, díky které dokáží oslovit jednu třetinu planety.“

A právě z tohoto důvodu Cohen vyzval sociální sítě, aby přijaly zodpovědnost a současně navrhuje řešení. Dle něj by měla vzniknout regulace, kterou známe obdobně u televizního vysílání, která stanoví základní standardy a postupy toho, jaký obsah není možné sdílet s miliardami lidí na sociálních sítích.

Cohen dále vybídl Facebook, aby realizoval 3 kroky u politických reklam:

● Začal ověřovat pravdivost informací předtím, než reklamu spustí.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: