Slovenská Tatra Banka učí generaci Z finanční gramotnosti skrze virtuální realitu

21. 12. 2020 | Barbora Vičarová
Jak zlepšit pohled mladých na finance? Slovenská Tatra Banka se rozhodla mluvit jazykem generace Z – oslovila mladé technologické talenty, youtubera GoGa a pustila se do světa virtuální reality.

Slovenská Tatra Banka připravila herní aplikaci, ve které pomocí virtuální reality středoškolákům vysvětluje, jak by měli nakládat s penězi. Zlepšit vztah mladých k financím, naučit je základům finanční gramotnosti a zábavnou interaktivní formou je edukovat – to vše si klade za cíl nová mobilní hra VR Generation Z

Hra je dostupná pomocí mobilní aplikace pro Android i iOS zdarma a funguje i bez speciálních VR brýlí. Pokud je však máte k dispozici, slibuje věrný zážitek, který vás odtrhne od reality a vtáhne do děje finanční výchovy. Ludo Cibulka, Innovation Development Manager Tatra banky, říká: 

„Jsem hluboce přesvědčený, že technologie mají smysl jen tehdy, pokud jsou mezi lidmi. Proto přinášíme virtuální realitu, jako prostředek vzdělávání pro všechny. Už to není nedostupná technologie za stovky až tisíce eur pro pár vyvolených. (...) Nejen na Slovensku, ale ani ve světě neexistuje podobná aplikace, která by prostřednictvím technologie virtuální reality zlepšovala vztah mladých lidí k financím a ke zodpovědnému hospodaření s nimi. Jsem hrdý na to, že naše inovace skutečně mění svět.” 

Svět financí

Tatra Banka je na Slovensku obecně známá velmi inovativním a mladistvým přístupem, k tvorbě nové herní aplikace si přizvala technologického mága Tomáše Brngála a populárního youtubera Daniela „GoGo” Štraucha. Celá hra se dělí na 3 kapitoly, které je třeba stáhnout přímo do telefonu, a následně se pomocí předtočených scén s úkoly postupně potýkáte s finančními výzvami. 

V rámci hry vystupuje právě i youtuber Daniela „GoGo” Štrauch, který vám virtuálně nabídne pozici fotografa ve své firmě. Provází vás celým příběhem v herním světě, v němž se naučíte finanční odpovědnosti. Koupíte si nové sběratelské tenisky a utratíte všechny úspory za pronájem party chaty? Game over.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Mobilní aplikace Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články: