Smrt pana Božského ze Sexu ve městě neplatí! Peleton zareagoval do 48 hodin reklamou ukazující, že je v pořádku a jízda na cyklotrenažeru mu prospívá

14. 12. 2021 | Petr Michl
Ryan Reynolds je reklamní bůh. Tentokrát neutralizoval do 48 hodin průšvih s úmrtím pana Božského v Sexu ve městě na kole Peloton. Značka přitom den po odvysílání ztratila na burze 11 % ze své hodnoty.

 

Ve čtvrtek měla premiéru nová řada seriálu Sex ve městě. Ano, toho hitu natáčeného mezi lety 1998 až 2004. I proto se vedlo mnoho debat o tom, jestli takové přestárlé vzkříšení má ještě smysl. Pravděpodobně nemělo pro postavu pana Božského, lásku hlavní hrdinky série, Carrie Bradshaw. Ten totiž v prvním díle nezvládl svůj tisící trénink na cyklotrenažéru Peloton, dostal infarkt a umřel. Pro mladou značku extrémně rychle rostoucí během pandemie to nebyla dobrá zpráva. V pátek spadla cena jejích akcií o znatelných 11 %. Její odpověď ale přišla extrémně rychle, a to v podobě spotu, který byl publikován do 48 hodin.

Peloton není levný rotoped. Jde o cyklotrenažer za více než 2 tisíce dolarů, chytré domácí kolo s 16palcovou obrazovkou, skrze kterou vás trénuje instruktor z placené aplikace. Tedy přesně něco, co se do nablýskaného světa Sexu ve městě hodí. Jen samotné mihnutí se v seriálu by bylo skvělou reklamou, ovšem neplatí to tak jednoznačně, když někdo na vašem produktu umře. Kus z osudné scény vám zprostředuje následující video.

 

@sexandthecitynewyorkk

Te extrañaremos big #sexandthecity ##carrieandbig ##andjustlikethat ##diebig ##hbo ##mrbig ##cry ##dolor ##muerte ##carriebradshow ##hbo ##parati ##fyp ##amor

♬ sonido original - Sexandthecitynewyorkk

Páteční masakr na burze jen přispěl k tomu, že se v Pelotonu usilovně snažili o to, nebýt jen masivním příjemcem knock-outu nechtěným product placementem. Se značkou spolupracující kardioložka, Suzanne Steinbaum, uvedla pro The Times:

Pan Božský žil, jak by mnozí řekli, extravagantním životním stylem – včetně koktejlů, doutníků a velkých steaků – a byl vážně ohrožen, protože v 6. sezóně prodělal srdeční příhodu. Tyto životní návyky a možná i jeho rodinná anamnéza, která je často významným faktorem, byly pravděpodobnou příčinou jeho smrti. Jízda na kole Peloton možná dokonce pomohla oddálit jeho srdeční příhodu."

K tomu dodala, že na Pelotonu si navíc můžete sledovat tep a infarktu se vyhnout. Jenom PR odezva ale byla málo, Peleton chtěl účinnější odpověď v podobě spotu, o kterém se bude mluvit. A najali si na to správného muže. Herec Ryan Reynolds zvládá být áčkovým hollywoodským hercem a reklamním mágem, jenž dokáže vytvářet spoty, které jsou humorné a prodávají. A nemusí to být pouze pro jeho vlastní značku alkoholu Aviation Gin. Nyní stál za rozhodnutím do odvetného spotu Peletonu obsadit herce Chrise Notha, který je představitelem pana Božského. V bleskurychlém natáčení si zahrál svou nejslavnější roli. U plápolajícího krbu připíjí na nové začátky s Jess King, krásnou ženou a zároveň instruktorkou spinningu pro Peleton, jež se objevila právě i v Sexu ve městě. „Nedáme další jízdu?“ zeptá se svým sexy chraplákem pan Božský a dodá: „Život je příliš krátký, abychom to neudělali.“

 

Edit 16. 12.: Chris Noth byl v článku Hollywood Reporter vydaném 16. 12. obviněn ze sexuálního napadené dvěma ženami, Peloton reklamu okamžitě stáhnul. Proto video na jeho kanále embedované výše nejde. Podívat se na reklamu nicméně můžete níže.

Po dialogu oddalující se kamera ukáže, že za gaučem jsou dvě kola Peloton. Divák si tak uvědomí, že pravděpodobně nejde o postkoitální rozmluvu, ale připomínku toho, že projížďka na Pelotonu je skvělá a zdravá. To ostatně potvrdí i voiceover namluvený Ryanem Reynoldsem ve znění:

„A právě tak... bylo světu připomenuto, že pravidelná jízda na kole stimuluje a zlepšuje činnost srdce, plic a krevního oběhu, čímž snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění. Jízda na kole posiluje srdeční svaly, snižuje klidový puls a snižuje hladinu krevního tuku.

Je živý."

Tyto věty jsou přitom vysloveny s téměř nesrozumitelnou kadencí, kterou můžete slyšet v amerických reklamách na léky, kdy je povinností zmínit i hlavní nežádoucí účinky. 

Jde přesně o to lišácké pomrkávání, které přináší virální šíření a mediální pozornost. Reynolds je na to machr, ostatně jedna z reklam na Aviation Gin si před dvěma lety dělala legraci právě ze spotu Pelotonu.


Všechno se opakuje aneb Meta rozměr odvetného spotu

Peloton se v roce 2019 prezentoval předvánoční reklamou, která vyzývala muže, aby svým ženám dali jeden z cyklotrenažerů této značky. Hlavní aktérkou spotu ovšem je mladá žena, na první pohled navíc štíhlá žena, v podání herečky Monicy Ruiz. Ta je ze stroje Peloton nadšená a následně natáčí vlog o svém životě s ním.

Reklama, kterou tvůrci jistě zamýšleli coby rodinou a milou, se ale setkala s řadou negativních reakcí. Mimo jiné byla označena jako manipulativní, šovinistická, naprosto nerealistická a zde výčet kritiků zdaleka nekončil. Někteří dokonce poukazovali na utrápený výraz, který má herečka po většinu doby spotu.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: