Snapchat odhaluje novou generaci AR brýlí Spectacles. Jaké bude jejich byznysové využití?

25. 5. 2021 | Barbora Vičarová
Představte si, že jedním pohledem do lednice získáte sadu receptů z vašich dostupných surovin. Po letech vývoje oznámil vlastník Snapchatu, společnost Snap, další posun ve výzkumu augmentované reality. Představují chytré brýle Spectacles budoucnost?

Rozšířená či augumentovaná realita se díky rozmachu filtrů na sociálních sítích skloňuje už delší dobu. Už dnes si díky ní můžete skrze aplikaci v telefonu pohodlně vyzkoušet, jak vám sedí odstín rtěnky nebo který kousek nábytku se bude nejvíce hodit do vašeho obýváku. Dalším milníkem by pak mohly být speciální brýle, které vám budou realitu rozšiřovat na denní bázi, podle toho, kam se zrovna díváte – zásadní posun v jejich vývoji nově oznámila technologická firma Snap, která stojí i za aplikací Snapchat.

Její speciální brýle Spectacles už jsou nějakou chvíli na trhu a druhá generace, která byla na trh uvedena v roce 2018, se výrazně podobala slunečním brýlím a umožňovala mimo jiné živě streamovat nebo natáčet přímo na síť Snapchat to, co je zrovna ve vašem zorném poli. Funkce jednoduchého virtuálního gadgetu, který spojuje užitečnost i zábavu, nyní posouvá firma Snap zase o kus dál.

Nové Spectacles pomocí duálních 3D displejů v podstatě přidávají jednu vrstvu mezi okem pozorovatele a realitou a mohou do ní promítnout téměř cokoliv. Celý systém pak běží na technologii Snap AR, taktéž vyvíjený firmou Snap, která neustále mapuje okolní realitu a umí ji pomocí augumentované reality rozšířit o nová sdělení, filtry nebo objekty

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: