Spotify má problém. 'Buď Joe Rogan, nebo já,' hrozí hudební legenda Neil Young

26. 1. 2022 | Petr Michl
Joe Rogan stál Spotify 100 milionů dolarů a je tváří podcastového univerza platformy. Hudební legenda Neil Young ale nesnese další dezinformační řeči o Covid-19 z jeho úst. Pokud nepůjde Rogan, stáhne prý své písně ze Spotify. Jak toto dopadne?


Neil Young. YouTube / Neil Young

Zpěvák Neil Young je živoucí legendou a jedním z nejplodnějších písničkářů 20. století. Nejen v USA a Kanadě, jejíž má občanství, požívá velkého respektu. Nyní se rozhodl váhu svého jména otestovat nevídaným ultimátem.

Young napsal v nyní již smazaném otevřeném dopise adresovaném svému managementu a vydavatelství Warner Music:

„Chci dát Spotify najevo, že chci s okamžitou účinností veškerou mou hudbu z jejich platformy. Činím tak, protože Spotify šíří nepravdivé informace o vakcínách — potenciálně tak způsobuje smrt těm, kdo těmto dezinformacím uvěří. Mohou mít Younga, nebo Rogana. Ne oba.“

Joe Rogan je nejpopulárnější podcaster Spotify. Streamovací platforma mu údajně zaplatila 100 milionů dolarů za to, aby svázal svůj podcast Joe Rogan Experience exkluzivně s ní. V průběhu pandemie se Rogan nepostavil do role přímého antivaxxera, ale neodpustí si tu tam vypustit věty podporující antivakcinační dezinformace nebo dezinterpretaci dat o očkování. Pro přiblížení Roganových názorů do české reality: zkuste si udělat vývar z výroků lékařů Pollerta, Pirka a Šmuclera, a vyjde z toho něco o nutnosti vybudování stádní imunity, bagatelizace situace s covidovými pacienty v nemocnicích a tu a tam nějaký výpad proti vakcínám.

V květnu tedy Rogan řekl svým posluchačům, že nemají brát jeho rady proti očkování vážně. „Nejsem antivaxxer, nejsem doktor, jsem… blbec,“ uvedl konkrétně s tím, že jeho show je o zábavě, ne zdrojem medicínských rad. Deník The Washington Post si tehdy položil řečnickou otázku, jestli není na sebereflexi trochu pozdě. Navíc svůj text doplnil průzkumem názorů pravidelných fanoušků Joe Rogan Experience Show. A jeho závěry zněly takto:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR Krizová komunikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: