Spotify opět přichází s kampaní založenou na datech uživatelů. Ohlíží se za hudebními trendy posledního desetiletí

11. 12. 2019 | Milada Zemanová
Lidské návyky a popularita písní se časem mění. Ale věděli jste, že na míru poslouchanosti má vliv i zatmění Slunce, den v týdnu nebo blížící se Vánoce? Spotify tyto informace vtipně shrnuje na billboardech v nové vlně své datové kampaně.

Konec roku je tradičně spojen s vyhodnocováním uplynulého období a na této vlně se veze i služba na streamování hudby, Spotify. Ta se ovšem neohlíží jen za uplynulým rokem, ale hned za celou dekádou.

Jednotlivé roky a s nimi spojené hudební počiny Spotify umístil v rámci kampaně Decade Wrapped (Shrnutá dekáda, pozn. redakce) mimo jiné na billboardy. Na billboardech s trefně napsanými texty se odráží i chování lidí, které nás mnohdy může překvapit. Spotify kampaně vycházející z uživatelských dat využívá již od roku 2016. I tentokrát se v nich snažila najít především dostatečně zajímavé střípky, zejména pak ty, které sledují poslechovost hitů v delším časovém období.

Bonnie Tyler a její Total Eclipse of the Heart 

Výraz Eclipse v překladu znamená zatmění, a i když v originální písni jde o zatmění srdce, tak Spotify připomněl, že v roce 2017, konkrétně 21. srpna 2017 se konalo zatmění Slunce. A jak se sluneční zatmění blížilo, stoupala i popularita zmíněné písně.

Mariah Carey a vánoční dárek

Některé písně jsou vyloženě sezónní. Mezi ně patří i romantická píseň od zpěvačky Mariah Carey s názvem All I Want for Christmas Is You”, tedy To jediné, co chci na Vánoce, jsi ty. A jak trendy z let 2014 až 2018 ukazují, přehrání této písně v prosinci několikanásobně vzrůstá. Při snaze zachovat alespoň přibližnou vizuální proporcionalitu s daty se milá Mariah ani u posledního měsíce v roce nevešla na billboard,

Fidget spinnery

Dříve populární hračka, fidget spinnery, byla hitem roku 2017. Všichni podléháme módním trendům, fanoušek, který vytvořil na Spotify album s názvem Mužské drdoly a fidget spinnery”, tedy o něco víc. Na vizuál venkovní reklamy ve Spotify raději zvolili jen to druhé.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: