Studie: Jak mohou recenze zákazníků ovlivnit prodej produktů

9. 2. 2022 | Beáta Vaňková
Zákazník má vždycky pravdu. A pokud ne, může se stát, že napíše negativní recenzi. Společnost YouGov provedla průzkum a zeptala se spotřebitelů v 17 zemích, jak on-line recenze ovlivňují jejich rozhodování. Zjistěte, v jakých zemích a v jakých produktových kategoriích dají zákaznici na recenze nejvíce.


Zdroj: Stock Photos on Shutterstock

Jedno z nejstarších rčení ve světě podnikání zní „Náš zákazník, náš pán”, tedy že zákazník má vždycky pravdu. A pokud chcete dosáhnout úspěchu, musíte zajistit, aby vaši zákazníci byli s vašimi službami či produkty spokojení. Odměnou vám za to budou mimo jiné i pozitivní recenze, které ovlivní další potenciální zákazníky, kteří se u vás chystají nakoupit.

Ne každá kategorie výrobků či služeb je však recenzemi ovlivněna stejně. Společnost YouGov provedla průzkum mezi spotřebiteli v 17 různých zemích a zeptala se jich, zda on-line recenze ovlivňují jejich rozhodnutí. Výsledky odhalují oblasti, kde zákazníkům na recenzích záleží více a kde méně. Výzkum se soustředil na výrobky pro domácnost, filmy a televizní pořady, letecké společnosti, finanční a investiční produkty a módu.

Výrobky pro domácnost

Lidé v Asii si před nákupem ověřují recenze na internetu více než Evropané. Více než 3 z 5 spotřebitelů v Singapuru, Indonésii a Indii uvádějí, že před nákupem výrobků pro domácnost recenze na internetu kontrolují. Dodržují to také Američané a Mexičané. V některých částech Evropy, jako je Dánsko a Francie, tento podíl výrazně klesá.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Infografika Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: