Studie: pouze 8 % tiskových zpráv je novináři medializováno

1. 9. 2021 | Lucie Životská
Nová studie připomíná, jak těžkou práci mají tiskoví mluvčí a PR profesionálové, kteří chtějí dostat právě svou zprávu do mediálního prostoru. Zároveň dává tipy, jak šanci na úspěch zvýšit.

Studie: pouze 8 % tiskových zpráv je novináři medializováno

Jak se dostat do médií? Nebo spíše – jak se dostat k tzv.„gate keeperovi”,  tedy novináři, který může vaše informace a zprávy uveřejnit či zpracovat? Zdánlivě to může být velmi jednoduché, stačí jeho e-mail nebo kontakt na sociálních sítích. Ovšem pravdou je, že většinou je nutné o přízeň a pozornost novinářů bojovat mnohem více a aktivněji. 

Otázku, jak zvýšit svoji šanci na zviditelnění v mediálním prostoru, si kladla také studie firmy Propel. Posbírala dala od svých zákazníků, kteří používají jejich PR software ke kontaktování novinářů, vyhodnotila tak více jak milion tiskových zpráv a mediálních prezentací. A svou studií odpověděla také na palčivý dotaz: kolik tiskových zpráv a tzv. „pitches” se reálně dostane do médií? Výsledky ukazují, že se jich z celého množství reálně zveřejní pouze 8 %. 

Studie: pouze 8 % tiskových zpráv je novináři medializováno

 

K medializaci přes jednoduché (a pouhé) otevření e-mailu 

Jak můžete vidět v grafu níže, v mnoha případech se zkrátka e-mail ztratí pod nánosem dalších zpráv a není ani přečten. Pouze 29 % e-mailů je reálně otevřeno a jen na 3 % e-mailů novináři reálně i odpoví. 

 Pouze 29 % e-mailů je reálně otevřeno a jen na 3 % e-mailů novináři reálně i odpoví.

Měla by vás – jakožto PR specialisty – tato data deprimovat? Na jednu stranu mohou, ovšem na stranu druhou zde můžeme (mezi řádky) číst, jakou hodnotu přináší do tohoto procesu schopnost dobře komunikovat s novináři a stavět si vlastní databázi relevantních kontaktů. Naopak pro začínající značky a PR specialisty mohou tato data značit dlouhou cestu, která je před nimi. 

 

Kdy novináře oslovit aneb je čas klíčový? 

Z dat této studie také vyplývá doba, která je pro komunikaci s novináři nejvhodnější. Data ukazují, že novináři otevírají většinu PR e-mailů v 11 hodin, jedná se až o 13,11 %. Dále se novináři spíše věnují těmto zprávám v odpoledních hodinách — obecně od 9 hodin ráno do 13 hodin odpoledne. Časně ranní a pozdně odpolední zprávy nemají takový úspěch. 

Novináři otevírají většinu PR e-mailů v 11 hodin, jedná se až o 13,11 %

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: