Švédská bezpečnostní hesla stojí úplně za h*vno, ukazuje ostrá kampaň

15. 3. 2021 | Kristýna Vozková
Švédové si se silnými hesly hlavy nelámou a bohatě si vystačí se slovy jako „máma”, „volvo” nebo „ku*va”. Aktuální out-of-home kampaň se jim snaží vysvětlit, že třeba takový „č*rák není dost tvrdý” na heslo.

Víte, jaké je nejčastěji používané heslo ve Švédsku? Je to „123456”. Vážně. A pokud jste až doposud Švédy považovali za vždy pozitivní národ, tak vás asi překvapí, že se na třetím místě žebříčku nachází slovo „k*rva” (ve švédštině „knulla“). „H*vno“ („bajskorv“) je potom na místě šestnáctém. To jsou sice opravdu silná slova, ale rozhodně ne hesla. Není se tak čemu divit, že je počítačová kriminalita ve Švédsku na vzestupu. V roce 2019 bylo nahlášeno více než 250 tisíc případů.   

Data získaná ze studie Švédské internetové nadace (The Swedish Internet Foundation) posloužila kreativní agentuře Akestam Holst k vytvoření outdoorové kampaně, která Švédy nabádá k používání silných hesel prostřednictvím humorných a vulgárních nápisů na billboardech. Klientem agentury je SSF, organizace bojující proti počítačové kriminalitě.  

Na seznamu nejběžněji používaných hesel nechybí slova jako „ahoj”, „heslo” nebo „volvo”. Agentura si ale pohrála s těmi peprnějšími, která perfektně dvojsmyslně zasadila do kontextu celé kampaně.  Jeden z nápisů na billboardech tak hlásá „Tvoje heslo stojí za h*ovno”.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: