Tento talíř učí děti jíst zeleninu s pomocí poznatků behaviorální psychologie

25. 1. 2021 | Petr Michl

Jedli jste jako děti všechnu zeleninu a ovoce, co vám dali rodiče na talíř? Pokud jste byli jako autor tohoto článku, tak jste proseděli trucovitě dlouhé hodiny u stolu. To vše se snahou dokázat, že rozkaz „Budeš u toho stolu sedět tak dlouho, dokud to nesníš,“ s vámi skutečně nehne. Holandský producent zeleniny a ovoce HAK se spojil s reklamní agenturou DDB Unlimited a vědci z univerzity ve Wageningenu, aby přišli na způsob, jak děti přimět „bezbolestně“ k tomu, aby porce ovoce a zeleniny neodmítaly.

Výsledkem jejich práce není oslavná kampaň s animovaným spotem a microsite se zábavnou hrou, ale talíř určený pro děti ve věku 4 až 8 let navržený s využitím poznatků behaviorální psychologie.   

Art director reklamní agentury DDB Unlimited Luuk Simonse uvedl pro Muse:

„Uvědomili jsme si, že normální typ komunikace tady nezabere. S přihlédnutím k tomu, jak důležitá je prezentace jídla, jsme se zamysleli. Můžeme lidem u jejich stolů pomoci k tomu, aby jedli zdravěji? Talíř se zdá jako obyčejný předmět, ale je nejdůležitějším faktorem při prezentaci jídla.“

 

Více o vzniku talíře představí následující video.

Souhrn všech změn představujeme níže.

Zrcadlení: Talíř se nepodobá těm typickým dětským, tedy velikostně menším a vesele barevným, často z plastu. Děti napodobují své rodiče, chtějí být jako oni a jejich chování zrcadlí. Talíř v „dospělé velikosti" jim může spíše pomoci k tomu, aby také jedly jako dospělí.

Delboeufova iluze: Vědecký experiment s vnímáním velikostí kruhů byl zkoušen na opicích. V lidském prostředí kuchyně lze jeho poznatky shrnout do věty: totožná porce se zdá menší na větším talíři ve srovnání s tím, když je podávána na talíři menším.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: