Tento volný font pomáhá s vizualizací efektů klimatické změny

22. 1. 2021 | Michl Petr
Jak tají ledy v Arktidě? Ilustruje to „Climate Crisis Font“ vytvořený finským deníkem Helsingin Sanomat. Využil ho pro své články o daném tématu, ale dává ho volně k použití.

Největší finské noviny Helsingin Sanomat vytvořily spolu s agenturou TBWA\Helsinki font klimatické krize (Climate Crisis Font). Ten je fontem, který pomáhá lidem vizualizovat potřebu neodkladné klimatické akce.

Řešení klimatické krize lidé odkládají ze své přirozenosti. Její dopady jsou pro ně příliš daleko, řeči odborníků o vzestupu hladiny oceánů po roce 2050 jsou pro většinu z nás abstraktní. Přidejte k tomu fakt, že skutečné řešení klimatické krize vyžaduje také vůli politiků, kteří nepřemýšlí obvykle dále než k horizontu dalších voleb, a máte zaděláno na zásadní problém.

Deník Helsingin Sanomat se rozhodl pomoci alespoň s vizualizací dopadů globálního oteplování. Jeho font klimatické krize představuje mizení arktického ledu od roku 1979 až do roku 2050. Využívá přitom data Národního datového centra pro sníh a led za roky 1979 až 2019 a odhady organizace IPCC pro léta 2020 až 2050.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: