TikTok jako ohrožení národní bezpečnosti. V Indii končí spolu s 58 dalšími čínskými aplikacemi

30. 6. 2020 | Petr Michl
Od rvačky indických a čínských vojáků v Himaláji až po zákaz tanečků v TikToku. Populární čínská aplikace a 58 dalších prý představují ohrožení suverenity a integrity Indie a dostávají ban.

Tvůrci aplikací jsou ovlivněni i geopolitickými půtkami. Sílící napětí mezi Indií a Čínou odnesly čínské aplikace. Indická vláda vydala v pondělí 29. června seznam 59 z nich, které dostávají na jejich území ban. Jsou mezi nimi WeChat, Weibo i TikTok.

Indické Ministerstvo informačních technologií vydalo prohlášení, v kterém uvádí:

„Ministerstvo obdrželo mnoho stížností od různých zdrojů, včetně několika zpráv o některých mobilních aplikacích dostupných na platformách iOS a Android, které kradou a převádí uživatelská data neschváleným způsobem na servery umístěné mimo Indii. Sbírání, dolování a třídění těchto dat elementy nepřátelskými národní bezpečnosti a obraně Indie ohrožuje ve svém důsledku suverenitu a integritu Indie. Je důvodem hlubokého a bezprostředního znepokojení, které vyžaduje krizová opatření.“

Opatřeními by měl být zejména ban (zatím) 59 čínských aplikací, které používají stovky milionů Indů. Jejich seznam naleznete níže.

Jsou mezi nimi aplikace ovládající čínský trh jako WeChat a Weibo, ale také aplikace pro videohovory od nejprodávanější značky telefonů na indickém trhu, Xiaomi, ale třeba i aplikaci třetí největší e-commerce společnosti v Indii, Club Factory. Na seznamu zakázaných je i TikTok, který má v Indii na 600 milionů stažení.

Indie milující bollywoodské tanečky by mohla být pro TikTok zemí zaslíbenou, v posledních měsících ovšem TikTok čelil problémům. V květnu řada indických influencerů upozornila na TikTok videa obsahující násilí na ženách a zvířatech, rasismus či zneužívání dětí. Hashtag #BanTikTokIndia nasbíral během několika dní 67 tisíc výskytů. Rozčílení Indové ve velkém snižovali na Google Play a App Store hodnocení aplikace a psali rozčílené komentáře. Google pak pro rozpor s jeho zásadami poté miliony těchto falešných hodnocení smazal.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: