Toto jsou nejlepší reklamy Super Bowlu 2020

3. 2. 2020 | Milada Zemanová
Jednu z největších reklamních příležitostí si nenechaly ujít značky aut, potravin ani technologičtí giganti. Podívejte se na přehled toho nejlepšího, co letošní Super Bowl nabídl.

Super Bowl je finále ligy amerického fotbalu, které se letos odehrálo na Hard Rock Stadium na Floridě mezi San Francisco 49ers a Kansas City Chiefs. Jedná se o jednu z nejsledovanějších sportovních událostí roku, kterou využívá řada firem ke své propagaci. To se odráží i na ceně reklamního času, který se rok, co rok zvyšuje. Zatímco v roce 1968 stál 30sekundový spot 54 500 dolarů, v roce 2001 to bylo přes 2 miliony dolarů, v roce 2011 přes 3 miliony dolarů a letos tento spot stál 5,6 milionů dolarů. Cena spotu se odráží od skutečnosti, že toto finále ligy amerického fotbalu sleduje přibližně 100 milionů diváků. Během Super Bowlu běží desítky reklam s více či méně zajímavými nápady a provedením. Podívejte se s námi na výběr těch nejpovedenějších reklam letošního roku.

Do Walmartu míří zákazníci z jiných světů

Již v loňském roce Walmart představil službu s názvem pickup. Jejím prostřednictvím si zákazníci nakoupí online, přijedou k Walmartu a tamní zaměstnanci jim donesou nákup až k autu. A zatímco tehdy na nákupy vyrazila filmová auta, například psí dodávka z filmu Blbý a blbější, DeLorean z trilogie Návrat do budoucnost, KITT ze seriálu Knight Rider, nyní jde Walmart ještě dál. O kvalitě jeho služeb se dozvěděl celý vesmír. Využít je přichází například oblíbení droidi ze Star Wars, R2-D2 a C-3P0, Buzz Rakeťák z Toy Story a třeba i psí agent Frank z filmu Muži v černém. Tím ovšem výčet zdaleka nekončí.

Nápoj Mountain Dew přijde vhod i během hororu Osvícení

Pamatujete si ikonický moment z filmu Osvícení, kdy Jack Nicholson jako Jack Torrance prosekává dveře koupelny, aby zabil Wendy? Tak nyní vás čeká něco obdobného. Jen celou situaci změní Mountain Dew bez cukru.

Hyundai, Jeep a Toyota

Reklam na auta, které by vybíhaly z běžného konceptu, tedy „záběr na jedoucí auto a okolní město / přírodu”, je stále pomálu. Originální přístup zvolila společnost Huyndai. Ta umístila svůj automobil do Bostonu, a aby představila jeho funkci na snadné parkování (Remote Smart Parking Assist), přizvala slavné bostonské rodáky. A těmi jsou například herci Chris Evans, John Krasinski, Rachel Dratchová, či basebalista David “Big Papi” Ortiz. Jak to dopadne, když se potkají v Bostonu a ještě potřebují zaparkovat, se podívejte v reklamě.

S originální příběhem přišel i Jeep. Ten si bere motiv filmu Na Hromnice o den více, ve kterém je Bill Murray uvězněn v časové smyčce a musí stále dokola prožívat ten stejný den. A nyní se opět setkáváme s Billem Murrayem, který také stále dokola prožívá ten stejný den. Nicméně nyní má k dispozici Jeep Gladiator. A to celý příběh mění. A zajímavostí je, že se původní příběh odehrává z 2. na 3. února. Tedy přesně v den, kdy se hrál letošní Super Bowl.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: