Toyota nebude s olympiádou v Tokiu spojovat reklamy. CEO nebude na slavnostním zahájení

20. 7. 2021 | Petr Michl
Tato olympiáda je prostě divná. Toyota se jako oficiální partner Letních olympijských her v Tokiu se s tímto draze zaplaceným statusem nebude ani chlubit. Bojí se nepříznivé reakce Japonců, kteří si z většiny olympiádu nepřejí.


Autonomní vůz Toyota e-Pallete, který pomůže na olympiádě v Tokiu s transportem sportovců. Zdroj: Toyota

Málokterý krok vypovídá tolik o (ne)popularitě tokijské olympiády v samotném Japonsku jako včera oznámené kroky Toyoty. Japonská automobilka je oficiální sponzorem sportovního svátku, přesto nebude v době konání olympiády vysílat s ní spojené reklamy. Navíc se nebude účastnit ani slavnostního zahájení, na které nepřijde ani CEO společnosti, Akio Toyoda.

Mluvčí Toyoty k tomu uvedl pro Reuters:

„Je pravda, že Toyota se zahajovacího ceremoniálu nezúčastní, a toto rozhodnutí bylo učiněno s ohledem na různé faktory, včetně absence diváků. V Japonsku nebudeme vysílat žádné reklamy související s hrami."

Mezi „různé faktory“ patří zejména nízká podpora domácího obyvatelstva pro pořádání olympiády. Dle výzkumu deníku Asahi vyjádřilo 68 % respondentů pochyby nad tím, že se organizátorům podaří zamezit šíření koronavirové nákazy, přičemž 55 % přiznává, že byli předem proti samotnému pořádání Her. Nyní je pro jejich zrušení či posunutí 62 %.

Japonsko je ostrovní stát, který se jednoduše bojí zhoršení zdravotní situace poté, co ho navštíví 11500 sportovců doprovázených dalšími členy výprav z celého světa. A obavy se částečně naplňují. Včera byl český plážový volejbalista Ondřej Perušič označen za třetího sportovce s pozitivním testem na Covid-19 v olympijské vesnici. Nákaza byla prokázána i některým funkcionářům. Navíc bylo v Tokiu v sobotu 17. června zaznamenáno 1410 nových případů onemocnění COVID-19, což je nejvíce za posledních šest měsíců. Jednalo se o 28. den v řadě, kdy byl počet případů vyšší než v předchozích sedmi dnech.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: