Twitter reaguje na nedávný hackerský útok, který zneužil účty Elona Muska i Billa Gatese

20. 7. 2020 | Milada Zemanová
Twitter se stal terčem rozsáhlého útoku na řadu účtů prominentů a útočníci následně z lidí vymámili téměř 3 miliony korun. Aby se situace nemohla opakovat, Twitter uzamknul řadu účtů i znemožnil měnit hesla.

Ve středu 15. července došlo k rozsáhlému útoku na twitterové účty populárních osobností i významných firem. Podle vyjádření Twitteru bylo napadeno přibližně 130 účtů, mezi nimiž byly například účty Billa Gatese, Elona Muska, Jeffa Bezose či Baracka Obamy a z firem se mimo jiné jednalo o Apple a Uber.

Jednotlivé tweety se tvářily jako nabídka pomoci lidem v době Covidu-19 a žádaly o zaslání příspěvku formou Bitcoinů. Jménem napadených účtů hackeři žádali uživatele, aby jim zaslali Bitcoiny s příslibem, že jim následně vrátí dvojnásobek . Aby byla podtržena exkluzivita akce a lidé neměli čas přemýšlet, tak nabídka měla trvat jen 30 minut. Tuto „akci” si nenechala ujít celá řada lidí a během prvních hodin po zahájení útoku se v bitcoinové peněžence nashromáždilo přes 116 tisíc dolarů (více než 2,5 milionu korun). Prozatím není jasné, kdo za útokem stojí, nicméně jeho vyšetřováním se zabývá i FBI.

Předpokládaným viníkem je organizovaná skupina hackerů. Je zřejmé, že útočníci překonali řadu bezpečnostních systémů a svou roli sehrálo i selhání lidského faktoru. Sám Twitter následující den potvrdil, že odhalil cílený útok na své zaměstnance.

„Odhalili jsme koordinovaný útok pomocí sociálního inženýrství, který úspěšně cílil na některé naše zaměstnance s přístupem k interním systémům a nástrojům. Víme, že tento přístup útočníci využili k převzetí kontroly nad mnoha populárními účty.”

Díky sociálnímu inženýrství se mohli útočníci dostat k interním nástrojům Twitteru a následně obejít různá bezpečnostní opatření, mezi nimi například dvoufázové ověření.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: