Upravené fotografie na sociálních sítích? Influenceři v Norsku je mají dle nového zákona přiznávat

9. 7. 2021 | Petr Michl
Nafouklé rty, bezchybná pleť, nepřirozeně vyrýsované svaly nebo úzký pas, to vše jde docílit s pomocí různých grafických editorů a filtrů. Influenceři v Norsku budou muset podobné úpravy u svých reklamních fotografií či videí zveřejněných na sociálních sítích přiznávat. Má to jejich sledujícím pomoci s uvědoměním si toho, jak vypadá reálné lidské tělo.


Sociální sítě jsou plné přibarvené reality a zejména o Instagramu se mluví jako o platformě falešného pozlátka. Odborníci spojují právě s tímto fenoménem zvýšený výskyt pocitu osamělosti a vlastní nedostatečnosti u mladých, zejména ve vztahu ke vnímání vlastního těla. Především z posledního jmenovaného důvodu se norský parlament odhodlal k přijetí zákona, jehož cílem je vymýtit ze sociálních sítí „retušované nebo jinak upravované reklamy” od celebrit a influencerů.

Tedy zákon se nevztahuje na klasické reklamy, ale na tzv. spolupráce, příspěvky uživatelů v sociálních médií s obvykle vyšším dosahem, kdy jsou za propagaci produktu či služby finančně či jinak honorováni. Mezi platformy, kterých se to týká, uvádí zákon Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok a Twitter. 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: