'V pohodě, můžete zírat,' říkají paralympionici v kampani #StareAtGreatness

12. 7. 2021 | Kristýna Vozková
Citibank přichází s kampaní, která vyzývá k tomu, co se normálně nesluší – zírání na hendikepované sportovce. Nebojte se, nebude to faux pas. Stačí nezírat na paralympioniky pro jejich hendikep, ale pro jejich úžasné sportovní dovednosti, se kterými budou zářit za měsíc v Tokiu.

Paralympionici sponzorovaní Citibank se chystají dobít Tokio a chtějí to jediné – abyste zírali na jejich neuvěřitelné výkony. Koneckonců „je těžké nezírat, když se stanete svědky utváření historie,” jak uvádí nový spot z dílny agentur Publicis a NM Productions nazvaný #StareAtGreatness. 

Paralympionici Scout Bassett, Trevon Jenifer, Lauren Steadman a mnoho dalších v něm za doprovodu energické skladby s názvem I Came to Move a Mountains od Red Means Run dokazují, že nezírat na jejich umění snad ani není možné. Mnohdy nad ním totiž zůstává rozum stát. 

 

„Počáteční jiskra vyšla z rozhovoru, který jsme vedli se dvěma našimi sportovci z Team Citi, Scout Bassett a Bradem Snyderem,“ uvádí vedoucí marketingu Citibank, Carla Hassan. Zástupce sponzora paralympioniků dodává: „Tito sportovci, stejně jako všichni lidé se zdravotním postižením na celém světě, chtějí, aby na lidi zapůsobil jejich talent a dovednosti. Nechtějí být inspirací jen svým každodenním životem. Zírat na někoho, kdo je jiný, je ve společnosti běžnou praxí a hendikepovaní jsou na to bohužel už zvyklí. Chtěli jsme přijít s konceptem, který bude vyzývat k zírání. Ale k zírání na talent a úspěchy, ne samotné postižení.  Doufáme, že se s tímto konceptem dokáže spojit každý, kdo se cítí být trochu jiný.”

Cílem kampaně je tak zaujmout i publikum, které se o paralympiádu běžně tolik nazajímá a oslovit každého, kdo by mohl paralympioniky podpořit v jejich úsilí.  „Chceme, aby diváci měli pocit, že mají příležitost stát se spojencem lidí se zdravotním postižením a jejich komunit. A chceme, aby ve společnosti pomáhali vyzdvihnout jejich úspěchy, ducha a nadšení pro sport,” dodala Hassan.  

Spot byl spuštěn celosvětově v rámci televizního vysílání i digitálních platforem společně s hashtagem #StareAtGreatness, který vybízí uživatele, aby se podělili o své osobní zkušenosti a rozproudili tak konverzaci. Součástí jsou také plakáty jednotlivých paralympioniků s výzvou k tomu správnému zírání. Všechny doplněné o slogan „V pohodě, můžete zírat.”

Billboard běžce Ntanda Mahlanga například hlásá: „V pohodě, můžete zírat. Cílovou čáru proletím.”

 

Britská závodnice Lauren Steadman zase upozorňuje: „V pohodě, můžete zírat. Právě jsem prolomila rychlostní limit.”

 

Plakát atletky Scout Bassett říká: „V pohodě, můžete zírat. Právě jste mě viděli létat.”

  

A basketbalista Trevon Jenifer zase tvrdí: „V pohodě, můžete zírat. Patřím do sestřihu top momentů lidství.”

 

Superlidé z muzikálu pro paralympiádu

Skvělé reklamy upozorňující na výkony paralympioniků nevidíme rozhodně poprvé. Před čtyřmi lety propagovala britská televizní stanice Channel 4 paralympiádu v Riu tříminutovým muzikálovým filmem, ve kterém účinkovalo 140 lidí se zdravotním postižením. Kromě samotných atletů si v něm zahráli také bezruký bubeník nebo klavírista. Klip nazvaný „We are Superhumans“ byl provázený swingovou písní „Yes, I can“ od Sammy Davis Juniora a navazuje na stejnojmenný klip stanice k paralympiádě v Londýně v roce 2012.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: