Vadí vám politická reklama na Facebooku? Brzy půjde úplně skrýt

19. 6. 2020 | Barbora Vičarová, Petr Michl
Facebook začíná regulovat politický obsah na sociální síti a vybízí k politické participaci. Paradoxně ale také nabídne uživatelům možnost skrýt ve svém feedu politickou reklamu.

S přesunem stále většího množství politické komunikace na Facebook a Instagram se síť konečně rozhodla politické obsahy sledovat a více je regulovat. Nově nabídne uživatelům možnost, aby omezili politickou reklamu, která se v jejich feedu zobrazuje a přichází také s novinkou Voting Information Center, díky kterému bude uživatele vybízet k tomu, aby se zúčastnili voleb ve svém okolí. 

V názorové rubrice USA Today naznačil CEO Facebooku Mark Zuckerberg, že Facebook by rád sehrával zásadní roli v nadcházejících prezidentských volbách v USA, které se budou konat v listopadu 2020. Zároveň doufá, že se díky sociální síti zvedne angažovanost občanů v rámci voleb i politické participace:

Vzhledem ke stále většímu významu online světa věřím, že platformy jako Facebook mohou v těchto volbách sehrát pozitivní roli tím, že Američanům pomohou využít jejich hlas tam, kde je to nejdůležitější - ve volbách. Ve středu zahájíme největší informační kampaň o volbách americké historii. Naším cílem je pomoci 4 milionům lidí zaregistrovat se a zúčastnit se voleb.”

Jak zvýšit popularitu voleb

Aby se Facebooku podařilo zvednout zájem voličů o politické dění kolem nich, přichází s novým nástrojem - tzv. Voting Information Center. Součástí je třeba jednoduchý volební odpočet, který si můžete zveřejnit na Facebooku i na Instagramu a nastavit si pomocí něj upozornění, až se otevřou volební místnosti nebo se dozvědět víc o možnostech, jak se k volbám zaregistrovat. Právě registrace voliče je v USA podmínkou pro to, aby mohl volit. Minulých prezidentských voleb v roce 2016 se zúčastnilo jen 55 % elektorátu, což v tu dobu představovalo nejnižší podíl za uplynulých 20 let.

Zuckerberg vysvětluje: 

„Domnívám se, že tím, že dáme lidem hlas, umožníme jim zaregistrovat se k volbám a pokusíme se, aby se k volbě opravdu dostavili, díky Facebooku podpoříme a posílíme demokracii v roce 2020 a dále. Pro ty z vás, které volby otravují, umožňujeme vypnutí politických příspěvků. Stále vám však budeme připomínat, abyste se voleb zúčastnili.”

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: