Vytištěné 3D nugety? KFC brzy představí jídlo budoucnosti vytvořené pomocí bioprintingu

21. 7. 2020 | Kristýna Vozková
Kromě expanze produktů Beyond Meat se společnost KFC chystá dobýt trh se svými nugety z “3D tiskárny”. Díky metodě bioprontingu, využívané doposud primárně v oblasti medicíny, si tak brzy dopřejete lahodné nugety z kuřecích buněk vypěstovaných v laboratoři.

Řetězec rychlého občerstvení KFC jde s dobou a s nadšením přijímá a začleňuje aktuální trendy na poli potravinářského průmyslu do svého portfolia. Zhruba před rokem zařadil do své nabídky rostlinné nugety a křidélka od společnosti Beyond Meat. Letos nejen že se chystá s těmito bezmasými produkty expandovat, ale na podzim tohoto roku plánuje představit světu nugety vytvořené z laboratorně pěstovaných kuřecích buněk.  

Kuře z tiskárny může být etickou cestou k masu

Na tomto jedinečném produktu spolupracuje KFC s ruskou společností 3D Bioprinting Solutions. Jejich laboratoř se zaměřuje na tzv. bioprinting. Ten využívá technik podobných 3D tisku ke kombinování buněk a různých biomateriálů k výrobě biomedicínských částí, které do nejvyšší možné míry napodobují charakteristické vlastnosti tkání. Metoda, která byla až donedávna spojována primárně s tisknutím” orgánů, má však evidentně využití i v oblasti potravinářského průmyslu. Umožňuje laboratorně pěstovat a množit kuřecí buňky, a stvořit tak nugety o identické chuti, kvůli kterým ale nezemřelo jediné kuře. 

KFC tak reaguje na rostoucí popularitu zdravého životního stylu a stravování, na zvýšenou poptávku po alternativách masa a také na tlak společnosti směrem k více ekologickému získávání potravin. Laboratorní nugety by díky typickému koření měly mít stejnou chuť, ale budou mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Nejenže takováto výroba rapidně snižuje počet usmrcených kuřat, ale podle studie časopisu American Environmental Science & Technology Journal zároveň klesá v porovnání s běžnou produkcí na farmě spotřeba energie na více než polovinu, pěstování zabírá až stokrát méně půdy a emise skleníkových plynů se snižují až 25krát.  

Generální ředitelka KFC Russia & CIS, Raisa Polyaková, uvedla na adresu spolupráce následující: 

„Ve společnosti KFC pečlivě sledujeme všechny nejnovější trendy a inovace a snažíme se držet krok s dobou zavedením moderních technologií do našich restauračních sítí. Tato spolupráce je dalším krokem ve vývoji naší koncepce „restaurace budoucnosti“. Náš experiment při testování technologie 3D bioprintingu při výrobě kuřecích produktů může také pomoci vyřešit několik nastávajících globálních problémů. Jsme rádi, že můžeme přispět k jeho rozvoji a pracujeme na jeho zpřístupnění tisícům lidí v Rusku a pokud možno po celém světě“.

„Technologie 3D bioprintingu, původně široce uznávaná v medicíně, nyní získává na popularitě při výrobě potravin jako je maso. Rychlý vývoj takových technologií nám v budoucnu umožní zpřístupnit 3D-tištěné masné výrobky a doufáme, že technologie vytvořená v důsledku naší spolupráce s KFC pomůže urychlit uvádění masných výrobků na bázi buněk na globální trh," dodává k tomu spoluzakladatel a vedoucí partner společnosti 3D Bioprinting Solutions, Yusef Khesuan.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články: