Zachraň pivo, zachraň hospodu. Velké i malé pivovary volají o pomoc

6. 4. 2020 | Petr Michl
I vy se můžete stát hrdinou boje proti negativním dopadům pandemie. Stačí si objednat pivo.

Vstupujeme do velikonočního týdne a čeká nás Velký pátek. Pro restaurace a hospody ten poslední nastal v pátek 9. března, a to byla ještě hodina zavření dle vládního nařízení nastavena na 8 večerní. Od té doby už žádný divoký mejdan neproběhl, s karanténou od 12. března ustal v restauračních zařízeních cvrkot. Provoz se drží jen v některých pro vaření jídla na rozvážku či do výdejního okna. Se znemožněním posezení s přáteli ovšem vyschla do značné míry chuť po pivě, a o příjmy tak nepřicházejí jen hospody, ale i pivovary. Ty velké i malé, obě dvě skupiny proto přišly se zajímavými iniciativami na zvrácení nepříznivého osudu. 

#ZachranPivo, nebo ho budeme muset vylít

Pro pravého pivaře asi není moc horších představ než ta, kdy se vylévá do kanálu skvěle uvařený zlatý mok. Přesně to ale pravděpodobně bude muset udělat mnoho malých pivovarů. Těch za poslední dekádu vznikly v Česku doslova stovky a oproti těm velkým se vyznačují mimo častějšího výskytu nepasterizovaných piv s kratší dobou trvanlivosti také skutečně velkou závislostí na prodeji přímo v restauračních zařízeních. Nezřídka je místo distribuce svázáno s jednou konkrétní hospodou, lahváče ve velkých retailových řetězcích s jejich zbožím obvykle nenajdete. O to víc na ně aktuální vládní nařízení dopadla.

S snahou s tím něco udělat přišel Michal Pomahač, majitel pivovaru Kytín. Rozjel s vlastním webem iniciativu ZachranPivo.cz, do které nezahrnul jen svůj podnik, ale aktuálně 243 malých pivovarů. Potenciální záchranáři mohou na webu najít mapu, na které mohou vyhledat pivovar, co mají poblíž.


Zdroj: ZachranPivo.cz

Typická předávka se totiž děje u jeho výdejního okénka. Konzumace by pak měla nastat až tam, kde lze sundat roušku, ideálně tedy až doma. Objednat si pivo ovšem lze už na webu, některé podniky pak nabízí od určité výše objednávky dokonce rozvoz po okolí. A evidentně to funguje. Například brněnský minipivovar se stejnojmennou hospodou, U Tomana, se pochlubil 300 zachráněnými pivy za 26. březen. Celkově jich počítadlo na webu hlásí v době psaní tohoto článku téměř 8 milionů. 

Iniciativa má na Instagramu přes 560 příspěvků s hashtagem #zachranpivo. Pro mnoho lidí se stala způsobem, jak pomáhat a cítit se součástí pozitivního hnutí, i když například nemají schopnosti na šití roušek.

Pevně věřme tomu, že „distanční pití“ a virtuální hospodské potlachy přes videokonferenční software se nestanou novou normou a jsou jen východiskem na několik týdnů. Přesto mnoho lidí z malých pivovarů učinilo zapojením se do této akce velký krok k digitalizaci a vidí, že prodávat lze i online. Díky iniciativě Mall.cz a Liftago je prý dokonce možné, že záchranný projekt se přemění na regulérní kanál k tomu, jak se dostat k pivním speciálům.

Hospoda je grunt a její úpadek vadí i velkým


Zdroj: www.zachranhospodu.cz

Zavřené hospody nedělají pochopitelně starosti jen minipivovarům. Český svaz pivovarů a sladoven ve spolupráci s pivovary a dalšími partnery proto přišel s iniciativou Zachraň hospodu!, díky které mohou lidé přímo podpořit své oblíbené hospody a restaurace.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: