Změny na obzoru. Co plánuje Elon Musk s Twitterem?

26. 4. 2022 | Petr Michl
Elon Musk koupil Twitter. Proč to ale udělal a jak ho hodlá změnit? To se dozvíte v našem článku.


Zdroj: Elon Musk od Marina Lichnevska na Shutterstock  / úprava Marketing Journal

Zpráva o koupi Twitteru Elonem Muskem je velkou událostí. Nejen kvůli tomu, že se jedná o jednu z největších akvizic v historii sociálních médií. Je to příslib velmi napínavé a turbulentní budoucnosti. Elon Musk není totiž pouze nejbohatší muž světa, ale zároveň nevyzpytatelný živel. O to větší může mít jeho kralování nad Twitterem dopad na fungování této platformy.

Je zřejmé, že dojde ke změnám ve vedení. Ostatně v dokumentu zachycujícím jeho prvotní nabídku na koupi Twitteru jako celku poskytnutém Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC) uvádí, že „bez něj v roli 100% majitele nebude Twitter prosperovat a nenaplní svůj potenciál“. Analytici nicméně předpokládají, že Musk se nechce stát CEO, spíše ho vidí v čele správní rady. Ta se jistě zásadně obmění. Je otázkou, jestli v roli CEO zůstane Parag Agrawal. Nebude to rozhodně záviděníhodná pozice, protože předpokládáme, že Agrawal či kdokoliv jiný bude jako CEO především plnit změť špatných a dobrých nápadů, které zrovna vzniknou v Muskově hlavě, případně budou zvoleny v rámci jím často pořádaných anket na Twitteru. Mimochodem poslední 2 tweety Agrawala jsou o oznámení, že Musk nebude členem správní rady a že to tak bude nejlepší pro všechny. A nyní interní pochvala celému týmu za to, že transakci zvládl, z které je spíše cítit spokojenost se zbohatnutím celé řady lidí z vedení, kterým budou vyplaceny jejich akciové podíly.

Samotný obsah toho, co Musk pro Twitter plánuje, můžeme vyčíst z jeho prohlášení v posledních týdnech a nejnověji z citace uvedené v tiskové zprávě oznamující akvizici:

„Svoboda projevu je základem fungující demokracie a Twitter je digitální náměstí, kde se diskutuje o věcech důležitých pro budoucnost lidstva (…) Chci také, aby byl Twitter lepší než kdykoli předtím. Bude toho dosaženo vylepšením produktu o nové funkce, zpřístupněním algoritmů pro zvýšení důvěryhodnosti, poražením spamových botů a autentifikací všech lidí (myšleno uživatelů, pozn. red.). Twitter má obrovský potenciál — těším se na spolupráci se společností a komunitou uživatelů, abychom jej uvolnili."


Důležitost těchto vět dokládá i to, že tuto pasáž sám sdílel.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: