Reklama týdne: Sport England - This Girl Can

20. 1. 2015 | Petr Michl



Klient:
Sport England
Agentura:
FBC Bistro
Země:
Velká Británie

Reklama This Girl Can
od Sport England jede na vlně kampaní zdůrazňujících sílu ženy. Nebere k tomu ovšem profesionální atletky, nebojí se totiž ukázat reálné ženy, které se snaží se svou fyzickou kondicí něco dělat. Tato inspirace reálnou krásou od Dove je pochopitelná, když vezmeme v úvahu, že Sport England je britská vládní agentura, jejímž úkolem je propagovat sport. Dle jejích výzkumů sportuje v Anglii pravidelně o 2 miliony více mužů než žen ve věkové skupině 14 až 40 let. Přitom 75 % žen přiznává, že chce být více aktivní.

Obavy o to, že budou souzeny pro svou špatnou velikost, nedostatek fyzické kondice nebo schopností se u žen objevují zas a znovu. Každá žen, s kterou jsem o této kampani mluvila - a to jsou nyní stovky - se s těmito pocity dokázala ztotožnit. Je to strach z toho, že nebudu na rozdíl od všech ostatních dost dobrá. Touto kampaní chceme upozornit na to, že v tom nejsou samy," vysvětluje ředitelka Sport England, Jennie Price, a dodává: „V kampani This Girl Can chceme vyprávět reálný příběh žen, které cvičí a dělají nějaký sport. Mají všechny různé velikosti, tvary i úroveň schopností. Mají myriádu důvodů, proč to dělají. Pokud váháte, jestli se k nim máte připojit, tato kampaň říká, že je úplně jedno, jestli nic neumíte nebo jste ve skvělé kondici. Hlavní je, že jste žena a něco se sebou děláte - už to samotné si zaslouží být oslovováno."

Vizuální stránka spotu je vynikající. Jediný rozdíl oproti reklamám světových značek je, že v nich nenaleznete sportovní celebrity s aurou nedosažitelných schopností, ale obyčejné ženy. Reklama se ve Velké Británii objeví nejen v televizním vysílání v hlavních vysílacích časech, ale také v kinech a na billboardech, které si vypůjčí z reklamy hravé a dvojsmyslné slogany jako „Sweating like a pig, feeling like a fox” a „I kick balls, deal with it”. Na microsite www.thisgirlcan.co.uk/ můžete navíc najít profily hrdinek spotu, které podtrhují, že jde o reálné ženy, pro něž hraje sport v životě významnou roli.



Oslava síly žen není rozhodně v posledních letech nijak výjimečným tématem. Na rozdíl od kampaní typu #LikeAGirl jde v tomto případě o počin, který je osvěžující svou tradiční přímočarostí beze snahy o tvoření nějakých sociologických konstruktů. I tak funguje, za necelý týden má tato energetická nakopávačka přes 2 miliony zhlédnutí.

Zdroj: Sport England

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: