Městská policie Přerov baví Facebook. Její stránky přibližují zásahy policistů s humornou lehkostí

22. 10. 2020 | Eva Dragulová, Petr Michl
S jazykovým citem a smyslem pro humor i o opilém bezdomovci v obchoďáku nebo o útěku zběsilé čivavy. Facebooková stránka Městské policie Přerov se stala jednorožcem komunikace bezpečnostních složek. Navíc pěkně uřehtaným.

fa

Přístup státního sektoru ke komunikaci v sociálních médiích může být různý. Třeba informačně bohatý, ale řekněme trochu „suchý“. Ale dá se to celé provést i jinak. Správce facebookové stránky Městské policie v Přerově vyznává při své práci se sítěmi smysl pro humor a pro literaturu. Jeho bravurní posty se totiž ve facebookovém moři třpytí jako perly a mají tisíce lajků a sledujících. Na konci tohoto textu vás čeká rozhovor s jejich autorem. Nejprve si ale pojďme projít několik ukázek.   

Jak odkomunikovat takovou obyčejnou věc, jako je spadlý odpadkový koš?  

Činy nemusí být velké. Někdy stačí udělat úplnou drobnost. Když pěší hlídka při obchůzce nalezla pohozený odpadkový koš, měla tři možnosti: A) Ignorovat ho, B) nahlásit závadu anebo C) věnovat třicet jedna vteřin nápravě.“ 

Činy nemusí být velké. Někdy stačí udělat úplnou drobnost. Když pěší hlídka při obchůzce nalezla pohozený odpadkový koš,...

Zveřejnil(a) Městská policie Přerov dne Pondělí 19. října 2020

Mohlo by to skončit. A vlastně byste si z toho nic zajímavého neodnesli. Ale vtipný post dále pokračuje bravurním popisem situace a končí: 

„Po vložkách, pivu a prášku, po němž budete vypadat jako zmutovaná verze Hellboye, ale půjdou na vás ženský, se konečně zmáčkne to pitomé písmeno. Pochopitelně po dalším dotazu. ,C‘. Gratulace. Spousta světel, epileptici houfně padají k zemi jak komáři po biolitovém náletu a konfety budou uklízečky zametat přesčas. Každopádně přečíst to až sem zabralo víc času, než kolik zabralo hlídce vrátit koš tam kam patřil. Jak říkáme, stačí udělat úplnou drobnost.“ 

K tomu se váže taky perfektní práce s komunitou, jak si všimnete u reakce na tento post níže. Odpovědi na některé „šťouchance“ fanoušků jsou vtipné a trefné jako texty příspěvků samy. Což zvyšuje příspěvku kredibilitu, a z obyčejného profilu městské policie se tak stává lovebrand, který v tomto odvětví nemá konkurenci.

kos

Když potřebuje MP v Přerově své sledující informovat třeba ze zásahu u kontejneru, ze kterého se ozývaly různé zvuky, vypůjčí si obrázek šíleného klauna a text postaví napínavě jako detektivku, takže máte chuť číst stále dál. Přece si nemůžete nechat ujít, jak to celé dopadlo. Po gradaci přichází zjištění, že do kontejneru někdo vyhodil starou hračku na baterky a ta se v noci probudila k životu.

 

Ulice v neděli po půlnoci byly vzhledem k zavřeným barům liduprázdné a jen lampy na mokrých chodnících vykreslovaly...

Zveřejnil(a) Městská policie Přerov dne Neděle 11. října 2020

Když se ztratí čivava, berou to městští strážníci v Přerově opravdu vážně. Krom toho, že popíšou celý zásah, neopomenou oznámit, že pes uběhl 77 metrů a trasu jeho útěku naznačit na přiložené mapce a došperkovat textem: 

Hned poté, co unikl ze zorného pole majitelky, což při jeho velikosti nebyl problém, se vydal na výpravu. Prokličkoval mezi vozidly, cyklisty i chodci a pokusil se ztratit mezi cestujícími u autobusového nádraží, což je od místa venčení přesně 777 metrů.“ 

Jsou to drobnosti. Svérázně pojaté události denního života. A fanoušky stránky to podle všeho, a především jejich pozitivních reakcí hodně baví. 

To, že má někdo krátké nohy, neznamená, že neumí pelášit jako chrt. To předvedla malá čivava, která v nestřežené chvíli...

Zveřejnil(a) Městská policie Přerov dne Čtvrtek 24. září 2020
 

Když strážníci potřebují informovat veřejnosti o zápachu, který se v brzkých ranních hodinách linul, z jednoho z bytů, kde si nájemník vařil jídlo a zapomněl ho na sporáku, dozvíme se: 

 „Hlídka probudila uživatele bytové jednotky a zjistila, že se kulinář rozhodl dělat králíka na víně. Jednu z hlavních ingrediencí však požil přímo a následně usnul. Hlodavec mezitím na smaltovaném loži postupně procházel kremací. Pod dohledem hlídky byl vypnut sporák a otevřena okna na chodbách v celém domě.“ 

Čichovým buňkám svého souseda, nenapadeným zrádným virem, mohou být povděční obyvatelé jednoho z činžovních domů. Mužův...

Zveřejnil(a) Městská policie Přerov dne Neděle 18. října 2020

A opět se v diskuzi, která se pod postem rozhořela, ukazuje, že správce sociálních sítí Městské policie Přerov si s humorem tyká. Což ostatně oceňují i diskutující.

  HLODAVEC

A na závěr naší exkurze patří zvířátko. Jak píší městští strážníci, příroda může být krutá. V řece Bečvě protínající Přerov díky nevyžádaným dávkám kyanidu obzvláště pro ryby. I proto jednu nešťastnici uvízlou mimo řeku hodili strážníci zpět do jejího přirozeného prostředí. Dodávají k tomu: 

Vlastně takové nicotné, patetické gesto, ale jak říká klasik: malý krok pro člověka, velký skok pro ryby. Pochopitelně si uvědomujeme, že příspěvek s roztomilým koťátkem by zaujal víc, ale přišlo nám trochu barbarské házet do řeky kotě."

Nemusí pršet, stačí, když kape. Zvláště když už se za poslední dny napršelo dost. Voda pomalu opadává a na náplavkách se...

Zveřejnil(a) Městská policie Přerov dne Čtvrtek 15. října 2020

Asi bychom mohli vaši bránici ještě nějakou chvíli testovat, ale pokud si projedete jejich facebookový účet, máte o zábavu na celý večer postaráno. Na tomto facebookovém profilu se totiž ukazuje, že odlišit se od konkurence je v dnešní přehlcené době sázkou na jistotu. Právě to, že se rozhodli komunikovat banální věci natolik originálním způsobem, jim kolem sebe utváří komunitu, která také mnohem přívětivěji hodnotí práci samotných strážníků. Vliv tohoto účtu ovšem zasahuje i do offline světa. Dle zástupce ředitele Městské policie v Přerově, Miroslava Komínka, lidé aktivněji spolupracují a pozitivně na ně a jejich práci reagují.

Podobnou tématikou se zabývá facebooková stránka Týdeník Policie, která má obrovskou fanouškovskou základnu – sleduji ji skoro 200 tisíc lidí. Její příspěvky jsou ovšem ryze zpravodajské a jsou psány přímo pro příznivce policie, která je v nich vždy ráznou silou napravující nepravosti světa. Těžko vyhrají srdce těch, kteří mají třeba k policistům nějaké předsudky. Blíže přístupu Přerovanů je profil Městská policie Pardubice. Miroslav Komínek však v rozhovoru, který nám poskytl vysvětluje, že ač se jejich pojetí informování občanů v lecčems podobá a jsou v kontaktu, na svých strategiích pro sítě pracují samostatně. 

Práce s komunitou a neotřelý obsah se zkrátka vyplácí. Vzpomeňme na Bageterii Boulevard, která si s hejtry bagety Pavlíny z Masterchefa poradila na jedničku. Ale pokud se budeme bavit o veřejném sektoru, tady platí trochu jiná pravidla hry. Zde má totiž budování komunity jiný cíl než primárně zisk. Zaujetí fanoušků by mohlo například strážníkům i ulehčit jejich práci, protože ti sami je pak na sociálních sítích mohou kontaktovat, upozornit je na nepříjemné věci, které je ve městě třeba řešit (třeba zloděje, kteří odcizují někomu kolo).

Městská policie v Přerově svým facebookovým účtem do světa vysílá jednoznačnou zprávu. I informování veřejnosti o každodenních a někdy relativně banálních zásazích městských strážníků nemusí být nezáživné, naopak dokáže přiblížit jejich práci a přitom pobavit.  Stačí k tomu „pouze” to, když je píše správce sítí, který ctí nejen ducha zákona, ale i toho psaní.

 

Zdroj: FB Městská policie Přerov

 

Rozhovor se zástupcem ředitele Městské policie Přerov, Miroslavem Komínkem

 policie

Vyzpovídali jsme Miroslava Komínka, zástupce ředitele Městské policie Přerov, který má tuto povedenou komunikaci na sítích na svědomí. Pana Komínka práce s komunitou baví, ale sám přiznává, že to je jen část jeho pracovní agendy.

 

Jak dlouho pracujete u policie a může uvést pár příkladů, jak jste svou kreativitu (ať už psaným slovem či jinak) využil ve výkonu služby v minulosti i mimo komunikaci v sociálních médiích?

Letos je to 23 let. Posledních deset dvanáct let se snažíme dělat každý rok novoroční PF. Originální. To samé platí i o různých edukačních letácích (jeden z nich můžete vidět níže).

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: